Главная » Онлайн игры » Зарубіжна література » Бібліотека

Особливості композиції роману М. Булгакова "Майстер і Маргарита"


Композиція - це організація художнього твору, співвіднесеність і взаємодія його компонентів, яка забезпечує єдність форми й змісту. Вона залежить від особливостей художнього мислення письменника і жанрових ознак його твору, вона включає в себе єдність усіх образних засобів і принципи їх співвідношення й групування, конфлікт і розстановку персонажів, вставні новели й ліричні відступи. Усі художньо-образні засоби організації матеріалу підпорядковані законам композиції: художня деталь, портрет і пейзаж, інтер'єр, паралелізм сюжетних ліній, контрапункт, парні образи й листування героїв, перехресні характеристики, авторські описи, літературний монтаж, підтекст...

Роман у романі М. Булгакова - це не механічне чергування розділів. Спалений у пічці твір Майстра (так званий "внутрішній" роман) відроджується, наче Фенікс з попелу, тому що він пов'язаний із персонажами роману "зовнішнього". Він - не лише обгорілий зошит і пам'ять Маргарити, не лише розповідь на Патріарших і сни "Івана Бездомного з дому божевільних". Із "зовнішнім" романом його єднає образ Алоїзія Могарича, зрадника, якого Майстру змальовувати "нецікаво", тому що вже був у його творчості Іуда. І є редактор, який питав Майстра, хто йому підказав написати роман на таку тему, - тому редактору, мабуть, були дуже знайомі почуття Пілата. І літератори, які цькували нового колегу. - із тих самих міркувань, що й Каіафа. Воланд правий: змінилися часи, а люди лишилися такі самі: вони легковажні й полюбляють гроші, і хоч їх і зіпсувало квартирне питання, вони милосердні. І так само, як у часи Іуди й Пілата, щодня змушені обирати: донести "куди слід" чи ні, ризикнути чи не варто? І чи йти уночі кудись за місто - заради кохання?

Але інтертекстуальні зв'язки єднають не лише "зовнішній" і "внутрішній" романи "Майстра й Маргарити", а їх разом - із "об'єктивною реальністю, даною у відчуттях". Вони включають у твір Булгакова й усю культуру людства. Від євангельських текстів до опери "Фауст" і написаних попередниками "комічних енциклопедій російського життя" - "Мертвих душ" Гоголя й пригод Остапа Бендера Ільфа й Петрова.
Рейтинг: 0.0/0
Счетчики: 11 | Добавил: андрюха

Олійник Борис (Біографія)
Смілянський Леонід (Біографія)
Езоп
Карпенко-Карий Іван (Біографія)
Анголенко В'ячеслав (Короткий опис творчості)
Бердник Олександр (Біографія)

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 3
    Гостей: 3
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта