Главная » Онлайн игры » Зарубіжна література » Бібліотека

Новаторство п'єси А. Чехова "Чайка"(план)


I. П'єса "Чайка" — знакова подія у театральному житті Петербурга. (Прем'єра "Чайки" відбулася 17 жовтня 1896 року в Олександрійському театрі в Петербурзі. Та", незважаючи на майстерну гру акторів, п'єса від початку не мала успіху. Старі театральні традиції виявилися сильнішими за прагнення автора внести новітні зміни до старої системи драматургії. Спочатку режисер побачив у "Чайці" звичайну мелодраму, де "поранена в саме серце Ніна Зарєчна самотньо й гордовито протистоїть усім іншим персонажам, егоїстичним обивателям". Проте вже незабаром стало зрозуміло, що п'єса має набагато глибший зміст. Вона зображує загальну драму суспільства, де режисером виступає життя. Провал п'єси у Петербурзі настільки вразив Чехова, що він вирішив більше не писати драматичних творів. Минуло два роки, і "Чайка" мала великий успіх на сцені Московського художнього театру. Відтоді розпочалася тріумфальна хода п'єси на сценах різних міст, а разом з цим була започаткована нова доба російської і світової драматургії.)

II. Новаторство "Чайки". (Новаторство п'єси полягало в тому, що основна увага надавалася не гостросюжетній драматичній дії, а психологічному аналізу характерів. Чехов-психолог відкрив трагедію буденності.)

1. Сюжет і тематична спрямованість "Чайки". (У маєтку поміщика Соріна драматург збирає різних за характером людей. Тут і відома серед театралів актриса Аркадіна, сестра Соріна, і драматург-початківець Трсплєв, і молода дівчина Ніна Зарєчна, і белетрист Тригорін, і вчитель Медведенко. На перший погляд сюжет — мелодраматичний: Ніна Зарєчна грає на саморобній сцені маєтку Соріна у п'єсах Трешієва. їх пов'язують взаємні почуття. Цю ідилію порушує приїзд Аркадіної і Тригоріна. Зустріч Ніни Зарєчної і Тригоріна виявилася фатальною. Ніна тікає з дому, щоб здійснити свою мрію стати акторкою і бути поряд з Тригоринім, якого вона щиро покохала. Однак, вирвавшись у широкий світ з глибокої провінції, Ніна втратила свої ілюзії. Щодо лінії сюжету, Чехов не відійшов від традицій драматургії. У "Чайці" є кохання і зрада, розлука і самогубство. Однак тим і вирізнялася п'єса Чехова, що у ній увага автора була сконцентрована на характерах персонажів, на їхніх роздумах і непростих почуттях. Банальний сюжет наче підсилює розкриття психологічного стану дійових осіб.)

2. Загальний настрій п'єси. ("Чайка" пронизана журливим настроєм і відвертою нудьгою. На початку п'єси ми бачимо доньку управителя маєтку — Машу — у чорному одязі. Прогулюючись із вчителем Медведенком, вона пояснює йому, що носить жалобу за своїм життям. Нудьгує у провінції без звичних компліментів актриса Аркадіна, нудьгує з нею письменник Тригорін, час від часу записуючи до книжки "сюжет для невеличкого оповідання". Та найбільше нудьгує у маєтку дядька син Аркадіної — Треплєв, позбавлений материнської уваги, зраджений коханою дівчиною, не визнаний людьми, які його оточують. Але у цій нудьзі відчувається, як у передгрозовому повітрі, близькість трагедії. І це відчуття не обманює глядача. Треплєв наклав на себе руки. І лише після цього стає зрозуміло, що це не окрема трагедія. Трагедією було життя кожної дійової особи п'єси.)

3. Підтекст, паузи, символи п'єси. (Підтекст надає п'єсі багатства змісту, художньої правдивості і переконливості. Досить згадати драму, яку розігрує Аркадіна перед Тригоріним. Скільки відчаю і кохання у її спробі відвернути кохання від Ніни Зарєчної. І лише коротка фраза викриває її майстерну гру: "Тепер він мій". Доповнюють підтекст паузи. Вони вдало розставлені драматургом у тих місцях, де персонажі не бажають відверто говорити або приховують щось потаємне. І тоді глядач має сам здогадатися, що приховується за тим мовчанням. Найяскравішим символом п'єси є чайка. Убитий птах символізує кінець життя, понівечену долю. Але водночас вільнолюбна чайка — символ мрїї, прагнення знайти себе і своє місце у житті. Ніна порівнює себе з чайкою, а людина, яка зламала її долю, замовляє зробити опудало із убитої чайки.)

III. Значення п'єси А. Чехова "Чайка". (П'єса збагатила скарбницю світової драматургії, допомогла утвердити нові форми в театрі. Образ чайки став символом московського театру.)
Рейтинг: 0.0/0
Счетчики: 12 | Добавил: андрюха

Влизько Олекса (Біографія)
Карпенко-Карий Іван (Біографія)
Маланюк Євген (Життя та творчість)
Семенко Михайль (Біографія)
Біляїв Володимир (Біографія)
Самійленко Володимир (Автобіографія)

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 8
    Гостей: 8
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта