Учись, думай, твори добро (урок-гра для учнів 1-го класу)
УЧИСЬ, ДУМАЙ, ТВОРИ ДОБРО (урок-гра для учнів 1-го класу)

Мета: розширювати знання дітей про такі поняття, як «чуйність», «справедливість», «доброта»; розвивати потребу робити добро; формувати вміння працювати в групі.

Обладнання: дзвіночок; сердечка з білого паперу; сонечко, промінчики з жовтого паперу, кольорові олівці.

Хід уроку I. Організаційний момент

Знайомство
Учитель. Доброго дня, діти! Мене звуть. (Учитель називає своє ім’я, розповідає про себе: що він любить, що йому не подобається, чи є у нього домашня тваринка, чому він захотів стати педагогом. Пропонує дітям (якщо є такі бажаючі) задати йому питання, які допоможуть краще познайомитись.)

А тепер треба нам познайомитись один з одним. Давайте швидко познайомимось: на сигнал «один-два-три» голосно назвіть своє ім’я, а на сигнал «тиша» (палець на губах) закрийте рот долонькою.

Чому не вдалося познайомитись? Чому виник тільки шум? Говорити треба по черзі. Але ми не можемо запам’ятати імена відразу 20-30 дітей. Спочатку розпочнемо знайомство у групах.

Організація груп. Учитель просить учнів по черзі назвати свої імена. Але спочатку, без жодного слова, необхідно учням домовитися, хто буде першим. (Наприклад: першим учитель показує коротку пантоміму: б’є себе в груди: «Я буду першим», або показує рукою на когось: «Він буде першим!». Потім відвертається і рахує до п’яти. На рахунок «п’ять» в кожній групі встає одна дитина - та, що буде першою.)
Групова робота. Перша дитина говорить своє ім’я, а за нею по колу всі інші. Потім групи пошепки хором повторюють усі імена. На роботу - три хвилини. Коли вчитель просигналізує дзвіночком, усі учні замовкають і завмирають.
Представлення групи. Група хором або кожен учень по черзі називає своє ім’я. Щоб клас бачив дітей, яких називають, доцільним буде, якщо група встане, а вчитель підходитиме і торкатиметься рукою до голівки кожної дитини, і в цей момент група називатиме її ім’я.
Відповіді кожної групи супроводжуються аплодисментами: вони добре зробили першу шкільну справу - познайомились.

Після відповіді 1-2 групи пропонується додаткове завдання: у нових групах знайти рідкісні імена, тобто такі, яких у класі ще не називали. Коли учні почнуть викрикувати з місця ці рідкісні імена, треба їм нагадати невдачу першого знайомства: коли кожен говорить своє, ніхто нічого не навчиться.

Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Що ми тільки-но з вами зробили? (Познайомились.)

Але ми не просто називали свої імена, ми вчились разом виконувати спільну справу.

Сьогодні ви прийшли до школи і стали першокласниками. Тепер ви - клас. Вас багато і всі ви різні. Ви будете разом навчатися, гратися, відпочивати, ходити на екскурсії. Як же треба вести себе один з одним, щоб всім було добре, щоб до школи йти хотілось із радістю? (Відповіді дітей.)

Так, щоб всім добре було в школі, треба поважати один одного, дружити, допомагати, уболівати один за одного, бути чесним, не обманювати, не дражнитись. Усе хороше, що ви назвали, можна передати коротко: треба робити добро.

Тема нашого уроку: «Учись, думай, твори добро». (Учитель відкриває на дошці тему уроку.)

Фізкультхвилинка.

(Діти разом із учителем стають у коло посередині класу. Учитель промовляє рядочки вірша і показує відповідні рухи, діти повторюють. Можна повторити вірш і рухи ще один раз.)

Усміхнемось сонечку! (піднялируки вгору, усміхнулись.)

Здрастуй, дороге! (помахали руками.)

Усміхнемось квіточці! (присіли, уявили квіточку на підлозі, посміхнулись їй.)

Хай вона росте! (показали руками, як росте квіточка.)

Усміхнемось дощику! (піднялируки вгору, посміхнулись.)

Лийся, мов з відра! (руки вгору-вниз, вгору-вниз.)

Друзям усміхнемося! (посміхнулись сусідові справа, зліва.)

Зичим всім добра! (простягли руки в сторони, узялись за руки, підняли всі разом руки вгору.)

Формування нових знань
Вправа «Сонечко доброти».
Ми усміхнулись один одному, сказали: «Доброго дня!» і на краплинку сонця побільшало у світі, на краплинку щастя, на краплину радіснішим стало життя. Щодня, тільки на небі з’явиться ласкаве сонечко, доброта розсіває свої зерна - зерна добра в душах людей.
Що ж таке доброта? Давайте всі разом створимо Сонечко доброти, яке буде в нашому класі світити всім і нагадувати про потребу робити добро.
Діти беруть промінчики, виходять до дошки, пояснюють, що таке доброта, і прикріплюють промінчик до сонечка. (Наприклад: доброта - це посмішка, ввічливі слова, допомога один одному, співчуття, співпереживання, лагідне слово, уміння просити пробачення, уміння не заздрити, уміння не видавати чужі таємниці тощо.)

Гра «Коло рук». Усі діти стають у коло, беруться за руки.
Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, любові. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передається в долоньку того, хто сидить праворуч, збагачується добром, ніжністю, любов’ю та рухається далі по колу. Потоки ніжності і любові збільшуються і збільшуються. Посміхніться один одному.
Давайте завжди будемо дарувати один одному тільки добро і любов.
Гра «Чарівні окуляри» (в групах). Кожна група отримує «чарівні окуляри». Кожен по черзі одягає їх і говорить комусь зі своєї групи приємні, добрі слова.
Робота над казкою М.А. Андріанова «Солодощі для серця».
Чи приємно було вам, коли ви слухали добрі, лагідні слова?
Кожній людині подобається, коли її люблять, вибачають, допомагають, ставляться добре. Але, на жаль, люди часто забувають дарувати любов, допомагати, вибачати і ведуть себе погано з іншими людьми. Послухайте казку «Солодощі для серця».

У школі подруга пригостила Інну цукерками. Інна з’їла цукерки, а в кишені залишилися лише обгортки, які шаруділи. Прийшла мама забирати Інну зі школи, обняла свою доньку і почула якесь шарудіння.

Що це в тебе шарудить, донечко?

Та це я обгортки від цукерок забула викинути, мене сьогодні Тетянка пригостила.

А для мене хоч одна цукерка залишилась? - поцікавилась мама.
Ой, я знову забула тобі залишити, - відповіла Інна.
Наступного дня прийшла мама з магазину, а Інна вже в коридорі її зустрічає і в пакет заглядає, щоб швидше подивитись, що ж солодкого для неї куплено.

Заглянула Інна в пакет, а там хліб, молоко, а також обгортки від цукерок і печива.

А де печиво і цукерки? - здивувалась Інна.

Ой, донечко, зовсім забула тобі залишити, усе по дорозі додому з’їла.
Хотіла образитись Інна на маму, та раптом пригадала, що вчора в школі

так само вчинила.

І зрозуміла вона дуже просту істину.

Що зрозуміла Інна? (Відповіді учнів.)
Так, Інна зрозуміла, що, якщо хочеш, щоб ділились із тобою солодощами, треба і самому інших пригощати.
Після того випадку Інна вже ніколи не забувала частину солодкого залишати для батьків. Навіть якось цікаво виходило: коли сама все з’їдаєш, тільки в роті насолода, а коли ділишся і пригощаєш інших, то й серцю приємно.

Чи сподобалась вам казка?
Коли ви раділи? Коли сумували?
Що найбільше запам’яталось?
Чому, коли з кимось поділишся, то серцю приємно?
Гра «Добре сердечко». У кожного з вас на парті є біле сердечко. Як ви думаєте, якого кольору серце доброї людини? Розфарбуйте серце таким кольором.
(На дошці на аркуші паперу намальований контур серця значного розміру. Кожна дитина виходить і прикріплює своє сердечко на контур. Коли всі діти прикріплять свої серця, утвориться одне велике серце.)

Робота над притчею.
Як же зробити так, щоб наші серця завжди залишались добрими? Послухайте ось таку історію.
Одну мудру бабусю запитали: «Бабусю, ти прожила таке тяжке життя, а душею така молода. Чи є в тебе який секрет?». Бабуся відповіла: «Усе добре, що мені зробили, я записую на своєму серці, а все погане - на воді. Якщо б я робила навпаки, серце моє було б зараз усе порубцьоване. А так воно - рай благотворний».

Отже, щоб наші серця і душі завжди залишались добрими, треба добро пам ’ятати, а зло - забувати.

Гра «Так і не так».
Зараз я буду називати добрі і погані справи. Коли ви почуєте добру

справу -

плескайте в долоні, погану - тупочіть ногами

1.

Допомагати мамі мити посуд.

2.

Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

3.

Не вмиватися.

4.

Берегти рідну природу та охороняти її.

5.

Шанувати працю інших людей.

6.

Галасувати, коли хтось відпочиває.

7.

Обманювати, хвалитись.

8.

Насміхатись із чужого горя.

9.

Добре вчитись, багато читати.

10.

Не слухати батьків.

11. Бути вихованим, стриманим.




Допомагати друзям у біді.
Ділитися тим, що в тебе є.
Ображати інших.
Захищати слабкого.
Спати на уроках.
Красти чужі речі.
Любити своїх батьків.
У. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності

Про що ви дізнались сьогодні на уроці?
Що вам запам’яталось?
Що було цікаво?
Що ви хотіли б розповісти

Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками
Задачі на знаходження невідомого доданка. Вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання
Запитання до природи. Кому потрібні Сонце, вода та повітря?
Пригоди останнього осіннього листочка
Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел
Какой из чаев – полезнее

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 98
    Гостей: 98
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта