«У ДУШАХ ЛЮДСЬКИХ ХАЙ ПАЛАЄ ТЕПЛО, ЛЮДСЬКЕ МИЛОСЕРДЯ ХАЙ ТВОРИТЬ ДОБРО» (урок-роздум для учнів 2-го класу)
«У ДУШАХ ЛЮДСЬКИХ ХАЙ ПАЛАЄ ТЕПЛО,

ЛЮДСЬКЕ МИЛОСЕРДЯ ХАЙ ТВОРИТЬ ДОБРО» (урок-роздум для учнів 2-го класу)

Мета: формувати переконання про те, що людина народжена для того, щоб робити добрі вчинки; розвивати емоційно-ціннісну сферу учнів, навички культури поведінки, дружні відносини з оточуючими людьми; виховувати бажання творити добро й уникати злих учинків.

Обладнання: аркуші паперу, кольорові олівці, малюнок смайлика, картки - конверти з розрізаними на частини прислів’ями, звукозапис пісні

Май «Пісня про добро».
Хід уроку

Організація класу до роботи
Усміхнися сонечку:

«Здрастуй, золоте!».

Усміхнися квіточці - Хай вона цвіте!

Усміхнися дощику:

«Лийся, мов з відра».

Друзям усміхнися,

Побажай добра.

Учитель. Побажавши один одному добра, ми разом послухаємо пісню Наталії Май «Пісня про добро» (звучить пісня).

Ви прослухали пісню. Як ви вважаєте, чому буде присвячений сьогоднішній урок? (Відповіді дітей.)
Так, доброті, звичці робити добро.
Актуалізація опорних знань
Бесіда.

А чи можна прожити без доброти? Чому?
Навіщо людям доброта?
Як, на вашу думку, самому потрібно робити добро чи слід чекати, поки тебе попросять?
До кого можна бути добрим?
Кого в нашому класі можна назвати добрим?
На що схожа доброта? Мені здається, що на посмішку матері. А вам?
Де в природі можна взяти фарби й звуки, щоб описати доброту?
Повідомлення теми і завдань уроку
Сьогодні ми поговоримо про добро, про те, як воно народжується і хто його творець; про те, як прекрасно і корисно творити добро. Будемо сьогодні ми і філософами, і художниками, і акторами, і чарівниками.
Девізом нашого уроку будуть слова Великого Кобзаря, які записані на дошці: «Добре жити тому, чия душа і дума добро навчилися робить». (Діти читають із дошки.)

Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу
Словникова робота.
Доберімо тематичний словник до слова «добро», «доброта».
Добро - корисна справа, учинок.

Доброта - чутливе, дружнє ставлення до людей.

Вправа «Портрет Добра».
У моїй уяві слово - це жива істота. Воно подібне людині, так само може радіти, сумувати, ображатись.
Закрийте очі й уявіть, як виглядає «Добро».
Якого кольору може бути доброта?
Яка вона на дотик?
(Добро - це ласка, добра людина, добрі теплі руки, котик, собачка;

це злагода, мир;
це почуття, яке виражає людина, коли вона щаслива;
це, коли робиш добро іншим;
це щось таке хороше, що є в людині.)
З чим асоціюється слово добро? Втільте свої асоціації в малюнку. Створіть портрет Добра. (Презентація дитячих робіт.)
Учитель.

На доброті існує світ,

І добротою пахне хліб.

І мирне небо...

І в школу йти,

Це також - вияв доброти.

І до людей любов свята -

Це чистота і доброта.

З давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, доброта, милосердя були основними в житті, і це народ відобразив в усній народній творчості. Попрацюйте в групах.
Робота в групах.
Кожній групі видаються «розсипані» прислів’я. Учням треба зі слів і словосполучень зібрати прислів’я; обговорити їх в групі; з’ясувати, у чому полягає його зміст, а потім усім розповісти про це.

Де є добрі люди, там біди не буде.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Роби добро, не кайся, робиш зло - зла і сподівайся.
Перший крок до добра - не роби зла.
Не одяг красить людину, а добрі діла.
Чого вони нас вчать?
Висновок: прислів’я вчать бути добрими, чуйними, милосердними до людей, тварин, природи, на добро завжди відповідати добром.

З цих прислів’їв ми бачимо, що добро завжди приносить радість усім людям, які вас оточують. Перший крок до доброти - це добре слово. Давайте сплетемо ланцюжок хороших і важливих для кожного з нас слів.
Гра «Ланцюжок хороших слів». (Діти називають хороші слова своїм товаришам, передаючи з рук у руки веселого смайлика.)
Бути добрим нелегко, а постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити. Прислухайтеся до татової поради.
Інсценізація вірша.
Татова порада

Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука:

«А я провідав у лікарні свого товариша-дружка!

То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»

Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те:

«Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди,

Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди.

Коли ж людині щиросердно, ти зробиш сам добро колись,

Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались.»

(Обговорення).

До сонечка потяглися І у боки так взялися. Вправо разом нахилились, Вліво, щоб не помилились. Руки вниз ми опустили Й трохи ними потрусили. Шию трішки розім’яли І за парти посідали.


Фізкультхвилинка А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.

Встали рівно біля парт,

Починаємо наш старт.

Ось зігнули так ручата Й полетіли, мов качата.

Ніжками затупотіли,

Потім разом всі присіли.

Обговорення ситуацій.
^ Оленка робила подарунок для мами. Братик пробіг повз сестричку і

частина папірців злетіла. Оленка готова була заплакати, але братик сказав чарівне слово. Яке? Оленка посміхнулась і сказала братику.

^ Бабуся зшила для Катрусиної ляльки сукню, але вона виявилась маленькою для неї. Катруся засмутилася. А бабуся попросила принести ляльку і зшила іншу суконьку. Дівчинка була рада. Вона.

^ До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповідає: «У мене вже є така!». Узявши коробку цукерок каже: «Я такі не люблю». Як дівчинка мала вчинити?

Ситуації «Уявіть собі...».
^ Старенька бабуся просить сходити в аптеку за ліками, а на вас чекають

друзі.

^ У клас весняним ранком залетіла бджілка. Вона не може вилетіти на

волю.

^ Мишко захворів і його довго немає у школі. (Діти висловлюють свої думки, надають поради.)

Рефлексія
Гра «Так і ні».
Бабусі хлопчик помагав,
На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)

Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (Ні.)

-А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно? (Так.)

А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти? (Ні.)

Співає хлопчик гарно як!
А вам подобається? (Так.)

А як обличчя всіх сумні,
Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)

Кричить, ламає все хлопчак,
Це теж погано, діти? (Так.)

Тоді іще скажіть мені:
Як діти б’ються, добре? (Ні.)

Коли вам краще жити:
Коли сміються діти? (Так.)

Звичайно, краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

В добрі і злагоді жили.

Анкетування (усне).
Чи можна змусити людину бути доброю?
Чи можна стати добрим на певний час? А назавжди?
Чи потрібно бути добрим у ставленні до будь-якої людини?
Чи легко бути добрим?
Чи є у вас бажання робити добрі справи?
Складання правил доброти.
Щоб бути доброю людиною, треба дотримуватися певних правил доброти. Давайте складемо їх. (Із розсипаних слів діти складають правила.)
-е Н д ь б у д і б ж а н и м.

м а Д о г а й п о ш и м с л а б, л е н ь м а к и м, р и м х в о.
щ а й П р о ш и м і н м и л п о к и.
л и к о Н і н е д р и з а з.
л і й Ж а ш и х і н, а е н е б е с.
Підсумок уроку
Шлях до доброти - нелегкий, довгий шлях, на якому людину чекають зльоти і падіння, спуски і підйоми, чергування добра і зла. Навчитися бути по- справжньому добрим нелегко. Справжня людина, за глибоким переконанням, - це людина добра і мудра, щира і сердечна, щедра і світла, яка вміє любити і співчувати, захистити і приголубити, поважати і порадити, людина з добрим серцем і світлою душею.
Доброта - це слово, яке зігріває, огортає теплом душу живої істоти, робить життя світлим і радісним.

Ви - молодці, добрі, чуйні діти. Завжди лишайтеся такими. Будьте завжди веселими, життєлюбними, поважайте людей, творіть добро незалежно від того, помітять його чи ні.

Как вызвать ревность у любимого мужчины
Практичне ознайомлення з групами числівників за складом
Пригоди останнього осіннього листочка
Делаем глазки красивее!
Делаем красивую и сексуальную попу
Успеть понравится за 12 секунд.

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 20
    Гостей: 20
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта