Узагальнення знань за темами «Європа й Америка за доби об’єднання й модернізації суспільства»
Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• порівнювати кордони основних західноєвропейських країн;

• узагальнювати інформацію з писемних джерел;

• визначати причини, суть та наслідки основних явищ та подій, систематизувати їх;

• порівнювати діяльність видатних історичних осіб, робити висновки;

• класифікувати та застосовувати поняття та терміни.

Хід уроку

I. Основна частина уроку

1. Портретна галерея

1) Ще студентом вступив до організації карбонаріїв. Створив товариство «Молода Італія», що мало на меті досягти незалежності та об’єднання країни, перетворити Італію на

демократичну республіку. Він говорив: «Реформа — справа королів, революція — ось секрет народів». (Д. Мадзіні)

2) Граф. Здобув освіту у військовій академії, проте ні військова, ні придворна служба його не приваблювали — заважав незалежний характер. Став уособленням п’ємонтського бур-

жуазного дворянства. Залишивши військову службу, він повернувся до свого маєтку і перебудував господарство на капіталістичній основі. (К. Кавур)

3) Жива легенда італійського народу, безстрашний патріот, що присвятив життя визвольній боротьбі. Одні вважали його ангелом, інші — дияволом. Він був дуже популярний, під

його прапором йшли битися з австрійцями усі, хто мріяв про свободу Італії. (Дж. Гарібальді)

4) Фермер-скотар. Виступав проти рабства. Очолив повстання аболіціоністів. Повстання було придушено. (Д. Браун)

5) «Син білого бідняка». У молодості поміняв багато професій — працював прикажчиком у лавці, сплавником плотів на Міссісіпі, був землеміром і поштмейстером. Став адвокатом, обраний членом Конгресу. (А. Лінкольн)

6) Генерал армії Півночі, здійснив відомий «рейд до моря». (В. Шерман)

7) Командуючий армії Півночі. Очолив захоплення столиці Вірджинії м. Річмонда. (В.Грант)

8) Походив з багатої буржуазної сім’ї. Журналіст, письменник та історик, він розумів необхідність реформ в Англії. Блискучий оратор, політик, член парламенту. Проголосив союз монархії і народу, вірність конституції, англіканській церкві та імперії. (Бенджамін Дізраелі)

9) Походив з буржуазного середовища. Дійшов розуміння необхідності реформ. Кілька разів очолював Кабінет Міністрів Англії. (Уїльям Гладстон)

2. Визначте події, які відбувалися в останній третині XIX ст.

1) Російсько-турецька війна;

2) війна Пруссії проти Австрії;

3) війна Пруссії проти Франції;

4) похід «тисячі» Дж. Гарібальді;

5) остаточне об’єднання Італії;

6) утворення Троїстого союзу;

7) Друга парламентська реформа в Англії;

8) громадянська війна у США;

9) визвольний рух в іспанських та португальських колоніях;

10) II Інтернаціонал;

11 ) прийняття Конституції Третьої Республіки у Франції;

12) прийняття Конституції Японії.

Відповідь: 1, 3, 5, 6, 10, 11 , 12.

3. Виключте помилкові твердження.

1) Фраза «Німеччина буде об’єднана залізом і кров’ю» належить О. Бісмарку.

2) Німеччина стала другою країною після Франції, де було розроблено соціальне законодавство.

3) Остаточне об’єднання Італії відбулося після франко-прусської війни.

4) Дж. Гарібальді проголосив створення Італійського королівства.

5) В останній чверті XIX ст. Англія продовжувала зберігати лідируючі позиції у світі за рівнем економічного розвитку.

6) В Англії значного резонансу набула «справа Дрейфуса».

7) Колоніальна імперія Франції створювалася за умов жорсткої конкуренції з Німеччиною і Великобританією.

8) Францію вразила фінансова афера, пов’язана з будівництвом Панамського каналу.

9) У США було прийнято антимонопольне законодавство.

10) Генрі Форд почав виробництво пароплавів.

11 ) 1 861 р. у Росії було скасоване кріпацтво.

12) Основним завданням колоніальної політики Росії стало завоювання території Китаю.

Відповідь: 2, 4, 5, 6, 10, 12.

II. Оцінювання знань учнів

Оцінку 12 отримує учень, який набрав найбільшу кількість балів в особистому заліку. Розрив між оцінками може становити від 3 до 7 балів на розсуд учителя і за наслідками уроку.

III. Домашнє завдання

Повторити матеріал тем «Європа й Америка за доби об’єднання й модернізації суспільства», «Утвердження індустріального суспільства у провідних державах світу» і підготуватися до тематичного оцінювання.

Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел
Звуки дж, дж’, буквосполучення дж – закріплення
Народные средства для роста волос
Правильный цвет карандаша
Як матусю рідну, бережіть природу
Тренды маникюра

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 2
    Гостей: 2
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта