Тематична атестація «Від романтизму до реалізму. Російська література початку ХІХ ст.»
Мета: перевірити якість знань учнів за темою «Від романтизму до реалізму. Російська література початку ХІХ ст.»; розвивати творчі здібності учнів, виховувати прагнення досягти високих результатів.

Обладнання: картки із завданнями.

Тип уроку: контроль знань учнів.

Хід уроку

І. Оголошення теми та мети уроку

ІІ. Ознайомлення із завданнями та їх виконання

Варіант I

Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання з вибором правильної відповіді

1. Укажіть прізвища письменників — представників «золотої доби» російської літератури:

а) Гончаров, Пушкін, Некрасов;

б) Пушкін, Лермонтов, Гоголь;

в) Пушкін, Гоголь, Тургенєв;

г) Лермонтов, Гоголь, Толстой.

2. Укажіть причину «світлої печалі» ліричного героя у вірші «Я вас кохав…»:

а) кохання, яке згасає;

б) нерозділене почуття любові;

в) ревнощі;

г) кохання, що раптово відродилось.

3. Укажіть вірш Лермонтова, поява якого стверджувала той факт, що в Росії з’явився новий геніальний поет, послідовник Пушкіна:

а) «Кавказ»; б) «Вітрило»;

в) «Смерть поета»; г) «Бородіно».

4. Укажіть причину, яка спонукала Печоріна стривожити спокій мирних контрабандистів:

а) бажання розкрити темні справи порушників закону;

б) бажання мати певний матеріальних зиск;

в) спроба стати «своєю людиною» для злочинців;

г) бажання пережити пригоду, пов’язану з розкриттям таємниці.

Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання з вибором правильної відповіді

5. Укажіть, як М. Гоголь визначив жанр свого твору «Мертві душі»:

а) поема; б) роман;

в) повість; г) роман-епопея.

6. Укажіть, чим займався Акакій Акакійович Башмачкін у конторі:

а) формував архів; б) реєстрував папери;

в) переписував папери; г) наглядав за іншими.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей

7. Укажіть, що вплинуло на поведінку Євгенія Онєгіна, коли він погодився на дуель з Ленським:

а) бажання помститися; б) світські правила;

в) думка таких, як Зарецький; г) бажання розвіяти нудьгу.

Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

8. Установіть відповідність між героями роману «Євгеній Онєгін» та їхніми авторськими характеристиками.

а) Євгеній Онєгін; 1) «Як рано міг він хитрувати,

б) Ленський; Ховать надію, ревнувати…»;

в) Тетяна Ларина; 2) «Він майстер був посперечатись,

г) Ольга Ларина. І гостро, й тупо відказати…»;

3) «Слухняна, завжди непримхлива,

Весела завжди, як весна…»;

4) «Печальна, дика, мовчазлива, Неначе сарна, полохлива…»;

5) «Душею мрійник геттінгенський,

Красунь, стрункий, як очерет, Поклонник Канта і поет…»

(а1, б5, в4, г3)

Завдання на встановлення хронологічної послідовності

9. Розташуйте глави роману «Герой нашого часу» так, щоб події, які в них зображуються, були в хронологічній послідовності:

а) «Бела»; б) «Максим Максимович»;

в) «Княжна Мері»; г) «Тамань».

(г, в, а, б)

Завдання відкритої форми з короткою відповіддю

10. Впишіть жанр роману, якому відповідає визначення: «Роман, сюжет якого складає дослідження процесів внутрішнього бутя особистості, психології людини, її внутрішніх конфліктів, називається…» (морально-психологічним).

Високий рівень (2 бали)

Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

11. Чому Онєгін став «зайвою» людиною, «розумною непотрібністю»? Як ви вважаєте, чи міг він щось виправити у своєму житті? Відповідь аргументуйте.

Варіант II

Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання з вибором правильної відповіді

1. Укажіть ім’я видатного російського письменника, який подарував О. Пушкіну свій портрет із написом: «Переможцю-учню від переможеного вчителя»:

а) Г. Державін; б) І. Крилов;

в) В. Жуковський; г) М. Карамзін.

2. Укажіть, як вплинув на почуття головного героя роману О. Пушкіна «Євгеній Онєгін» лист, написаний Тетяною Лариною:

а) зворушив; б) залишив байдужим;

в) обурив; г) розвеселив.

3. Укажіть, хто такий «Герой нашого часу», за словами М. Лермонтова:

а) портрет його знайомого;

б) портрет, складений із пороків усього сучасного йому покоління;

в) його особистий портрет;

г) жахлива і потворна вигадка автора.

4. Укажіть тему, яку розкриває Лермонтов у вірші «На дорогу йду я в самотині…»:

а) осуд бездіяльності й моральної ницості свого покоління;

б) герой та натовп;

в) любов до батьківщини;

г) потяг до волі, гармонії, повноти буття.

Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання з вибором правильної відповіді

5. Укажіть, який новий тип романтичного героя представила світові російська класика:

а) герой, який шукає своє місце у світі, позбавленому гармонії;

б) ідеальна людина;

в) громадянин-патріот, який підкоряється суспільству;

г) герой-подвижник ідей.

6. Укажіть, чому Башмачкін вирішив пошити нову шинель:

а) намагався привернути до себе увагу начальства;

б) попередню в нього вкрали;

в) стара стала непридатна для носіння;

г) намагався гарно виглядати.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей

7. Позначте, що приваблює Пушкіна в Тетяні Лариній:

а) розум; б) любов до книг;

в) любов до няні; г) її зовнішність;

д) любов до природи; е) почуття гумору.

Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання на встановлення відповідності

8. Установіть відповідність між літературним напрямом і його характерними рисами.

а) Реалістичність зображення; 1) Романтизм;

б) аналіз душевних поривань особистості; 2) реалізм.

в) герой — соціальний тип епохи;

г) аналіз соціальної дійсності.

(а2, б1, в2, г2)

Завдання на встановлення хронологічної послідовності

9. Розташуйте в хронологічній послідовності події життя Євгенія Онєгіна:

а) повернення до Петербурга після мандрів;

б) зустріч з Тетяною Лариною в саду;

в) приїзд в село;

г) дуель з Ленським.

(в, б, г, а)

Завдання відкритої форми з короткою відповіддю

10. Впишіть пропущене в тексті словосполучення: «Ще на початку роботи над «Євгенієм Онєгіним» Пушкін писав В’яземському, указуючи на особливості жанру нового твору: «…я тепер пишу не роман, а… — диявольська різниця». (Роман у віршах)

Високий рівень (2 бали)

Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

11. Хто винен у тому, що Печорін став «моральним калікою»? Чому, на вашу думку, він нічого не змінює в своєму житті? Відповідь аргументуйте.

Варіант III

Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання з вибором правильної відповіді

1. Укажіть назву літературного журналу, засновником якого став О. Пушкін:

а) «Отечественные записки»; б) «Вестник Европы»;

в) «Современник»; г) «Русский вестник».

2. Укажіть, чому, на думку Пушкіна, має підкорятися його Муза:

а) Божому велінню; б) бажанню прославитися;

в) думці оточуючих; г) життєвим обставинам.

3. Укажіть, взаємодією яких художніх напрямів відзначається «золота доба» російської поезії.

а) Класицизму і романтизму; б) романтизму і реалізму;

в) класицизму і бароко; г) бароко і романтизму.

4. Укажіть, кого по-справжньому кохає Печорін.

а) Белу; б) княжну Мері;

в) ундіну; г) Віру.

Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

5. Укажіть навчальний заклад, який закінчив М. Гоголь:

а) Царськосельський ліцей;

б) Ніжинську гімназію вищих наук;

в) Школу гвардійських підпрапорщиків;

г) Петербурзький університет.

6. Укажіть причину, з якої Акакій Акакійович довго не міг придбати нову шинель:

а) не мав достатньо грошей;

б) було вже досить тепло;

в) боявся, що це не сподобається начальству;

г) не міг вибрати собі до вподоби.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей

7. Позначте причину, з якої Печорін наполегливо домагався кохання княжни Мері:

а) вона була гарною і подобалась йому;

б) він хотів показати свою перевагу над іншими;

в) хотів довести, що кращий за Грушницького;

г) йому подобалось скоряти жіночі серця.

Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання на встановлення відповідності

8. Установіть відповідність між героями та їхніми характерними рисами.

а) Євгеній Онєгін; 1) Запальність;

б) Тетяна Ларина; 2) легковажність;

в) Ольга Ларина; 3) егоїзм;

г) Володимир Ленський. 4) вірність.

(а3, б4, в2, г1)

Завдання на встановлення хронологічної послідовності

9. Розташуйте глави роману «Герой нашого часу» так, як це зробив у творі автор:

а) «Тамань»; б) «Максим Максимович»;

в) «Княжна Мері»; г) «Фаталіст»;

д) «Бела».

(д, б, а, в, г)

Завдання відкритої форми з короткою відповіддю

10. Впишіть жанр твору, якому відповідає визначення: «Особливий жанр у літературі, який поєднує багатоплановість, епічні принципи розповіді з суб’єктивністю, притаманною ліричним творам — …» (Роман-поема)

Високий рівень (2 бали)

Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

11. Чи є певні риси реалізму в деяких українських та петербурзьких повістях Гоголя? Якщо так, то які саме й у яких повістях? Свою точку зору аргументуйте.

Варіант IV

Початковий варіант (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

1. Укажіть період у творчості О. Пушкіна, який вважається найпродуктивнішим:

а) Болдинська осінь 1830 р.;

б) період південного заслання;

в) період «петербурзької юності»;

г) Михайлівський період 1824–1826 рр.

2. Укажіть, як склалася доля Онєгіна після дуелі з Ленським:

а) він повернувся до Петербурга;

б) виїхав за кордон на лікування;

в) залишився у маєтку;

г) вирушив у подорож без мети.

3. Укажіть, що найбільше вразило офіцера-оповідача під час зустрічі з Печоріним:

а) маленька аристократична рука з тонкими пальцями;

б) очі, які не сміялися, коли він сміявся;

в) по-жіночому ніжна шкіра;

г) його стрункий юнацький стан.

4. Укажіть, над яким питанням задумався Печорін перед дуеллю:

а) для чого він жив, задля якої мети народився;

б) чи не можна уникнути дуелі;

в) що буде з його коханою, якщо він загине;

г) про причину дуелі.

Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

5. Укажіть назву твору, сюжет якого М. Гоголю подарував О. Пушкін:

а) «Шинель»; б) «Сорочинський ярмарок»;

в) «Портрет»; г) «Мертві душі».

6. Укажіть, чому привид, який довго з’являвся біля Калінкіного мосту, перестав з’являтися:

а) насправді його не було, усе це вигадка;

б) отримав те, чого хотів;

в) він перебрався в інше місце;

г) втрутилися священики.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей

7. Укажіть теми, які розкриває М. Лермонтов у вірші «І нудно, і сумно…»:

а) любов до рідних, близьких; б) кохання;

в) розчарування в житті; г) трагічна самотність;

д) невпевненість у собі; е) дружба.

Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

Завдання на встановлення відповідності

8. Установіть відповідність між назвами глав роману «Герой нашого часу» та можливими їх підзаголовками.

а) «Тамань»; 1) Печорін і горці;

б) «Фаталіст»; 2) Печорін і контрабандисти;

в) «Княжна Мері»; 3) Печорін у козачій станиці;

г) «Бела». 4) Печорін і «водяне» товариство.

(а2, б3, в4, г1)

Завдання на встановлення хронологічної послідовності

9. Розташуйте в хронологічній послідовності події, які відбувалися в повісті М. Гоголя «Шинель»:

а) поява примари мерця на вулицях Петербурга;

б) придбання Башмачкіним нової шинелі;

в) вечірка в товариша по службі;

г) походи Башмачкіна до начальства, «значної особи»;

д) пограбування на вулиці.

(б, в, д, г, а)

Завдання відкритої форми з короткою відповіддю

10. Впишіть назву, якій відповідає визначення: «Строфічна форма, створена О. Пушкіним у романі «Євгеній Онєгін»,— строфа з 14-ти рядків (як у сонеті), побудована за схемою: «а б а б, а а б б, а б б а». (Онегінська строфа)

Високий рівень (2 бали)

Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

11. Укажіть імена персонажів роману Лермонтова «Герой нашого часу», яких можна було б віднести до романтичних образів «природних людей». Для чого автор змушує Печоріна час від часу зустрічатися з такими людьми? Які психологічні, етичні та естетичні наслідки мають такі зустрічі в романі? Відповіді аргументуйте.

III. Домашнє завдання

Повторити вивчене протягом року, підготуватись до уроку узагальнення та систематизації знань.

Урок позакласного читання 4 клас Творчість Лесі Українки
Как хранить косметику?!
Додавання і віднімання круглих десятків. Розв’язування задач
Советы по увеличению груди
Леся Українка «Біда навчить»
Какие слова любят слышать мужчины

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 15
    Гостей: 14
    Пользователей: 1

    Партнеры сайта