Органи травлення
Цілі уроку: ознайомити учнів зі значенням травлення, зробити загальний огляд травної системи, розповісти про методи дослідження травлення.

Обладнання й матеріали:таблиця «Органи травлення», таблиці з курсу зоології із зображенням різних типів травних систем.

Базові поняття й терміни: травлення, ферменти, травний канал, слизова, підслизова, м’язова і зовнішня оболонки, ротова порожнина, стравохід, шлунок, кишечник, фістула, зондування, ендоскопія, електрогастрографія.

Концепція уроку

Сформулювати визначення процесу травлення; пояснити, що для засвоєння організмом структурних і енергетичних матеріалів, складні органічні речовини необхідно розщепити на прості складові; указати на найважливішу роль у процесах травлення ферментів; розповісти про основні відділи травної системи — ротову порожнину, стравохід, шлунок і кишечник, а також про найбільші травні залози — печінку й підшлункову залозу; ознайомити учнів

з основними методами дослідження травлення, відзначити роль І. П. Павлова в дослідженнях процесів травлення.

Хід уроку

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Бесіда з елементами опитування

1. Яке значення має для організму дихання?

2. Які речовини розщеплюються в процесі дихання для отримання енергії?

3. Звідки організм бере ці речовини?

III. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

Травлення — це процес розщеплення складних органічних речовин на прості розчинні сполуки, які можуть усмоктуватися й засвоюватися організмом. Травлення може відбуватися тільки з допомогою ферментів.

Оболонки стінок травного каналу:

- слизова;

- підслизова;

- м’язова;

- зовнішня.

Методи дослідження травлення

-Метод фістул (фістула — штучне сполучення порожнини внутрішнього органа або протоки залози із зовнішнім середовищем).

- Зондування (уведення до шлунка гумової трубки для взяття проб шлункового соку).

- Ендоскопія (уведення до травного каналу спеціальних оптичних приладів).

- Електрогастрографія (реєстрація електричних струмів шлунка).

Метод фістул був розроблений російським фізіологом, лауреатом Нобелівської премії І. П. Павловим.

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів

Питання до учнів

1. Що таке травлення?

2. Яку роль у травленні відіграють ферменти?

3. На які відділи поділений травний канал?

4. Які функції виконує травна система?

Самостійна робота учнів

1. Які переваги дає поділ травного каналу на ряд відділів? (Кожний відділ кишечнику пристосований для виконання певних функцій, одночасне виконання яких неможливе, оскільки вони вимагають для свого здійснення різних умов середовища й особливостей будови травного тракту)

2. Підготувати повідомлення про захворювання зубів.

V. Домашнє завдання

Як розмножуються тварини. Контрольна робота
Луки — природне угруповання
Пилинги и скрабы для лица
15 шагов к триумфу. Твой стиль
Солярий: за и против
Миколай іде, чемним діткам подарунки несе

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 22
    Гостей: 22
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта