Органи, фізіологічні й функціональні системи
Мета уроку: вивчити особливості будови органів, фізіологічних і функціональних систем.

Обладнання й матеріали:таблиці «Тканини тварин і людини», «Внутрішня будова кролика», «Внутрішня будова людини», муляжі серця, печінки, нирок.

Базові поняття й терміни: орган, фізіологічна система, функціональна система.

Концепція уроку

Сформулювати поняття «орган»; показати, що орган складається з декількох типів тканин, але один є переважаючим і визначає основну функцію органа; сформулювати поняття «фізіологічна система»; показати, що фізіологічна система складається з ряду органів, але всі

вони виконують спільну функцію; сформулювати поняття «функціональна система»; показати, що функціональна система може включати різні органи й фізіологічні системи, але їх діяльність спрямована на досягнення єдиного, корисного для організму, результату.

Хід уроку

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Питання для бесіди

1. Розкажіть про особливості будови м’язової тканини.

2. Розкажіть про особливості будови сполучної тканини.

3. Які функції виконує нервова тканина?

4. Які функції виконує епітеліальна тканина?

III. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

Орган — це частина тіла, що має певну форму й будову й виконує одну або декілька специфічних функцій. Органи складаються з декількох типів тканин, але один тип переважає й визначає основну функцію органа. Фізіологічна система — це анатомічне або функціональне об’єднання органів, що виконують в організмі спільну функцію. В організмі людини виділяють такі фізіологічні системи: опорно-рухова, нервова, ендокринна, травна, дихальна, кровоносна (транспортна), сечостатева, органи чуття.

Функціональна система — взаємоузгоджене об’єднання різних органів і фізіологічних систем, яке спрямоване на досягнення корисного для організму результату.

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів

Питання до учнів

1. Що таке орган?

2. Дайте визначення фізіологічної системи.

3. Дайте визначення функціональної системи.

Самостійна робота учнів

Дати відповіді на питання:

1. Порівняйте фізіологічні системи людини і кролика.

2. Чи може один орган належати до різних фізіологічних систем?

(Може, наприклад, підшлункова залоза бере участь у роботі ендокринної і травної систем.)

V. Домашнє завдання

Зв’язок дій додавання й віднімання. Задачі на знаходження невідомого доданка і зменшуваного
Природа у місті Балаклія та його околицях
Ознайомлення з найуживанішими вставними словами. Виділення вставних слів на письмі комами
Правило обчислення площі прямокутника
Вправи на додавання і віднімання в межах 20
Тематичне оцінювання

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 22
    Гостей: 22
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта