Урок виразного читання. «Маленькі поеми» Омара Хайяма
 

Мета: вчити презентувати учнівські ілюстрації; читати виразно рубаї О. Хайама; ознайомити з технікою виконання каліграми; вчити створювати власні каліграми; здійснювати міжпредметні зв’язки; розвивати навички публічного виступу, творчі здібності; виховувати прагнення передавати своє бачення поезії у зорових образах.

Обладнання: учнівські ілюстрації до рубаї О. Хайяма; каліграми Г. Аполлінера.

Омар Хайям — це поет, який славить бенкет

життя, його чаша чарівна і сповнена людським

розумом — перлинами мудрості всіх часів.

В. Державін

 

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань

«Відгадайте слово»

1. Місто, в якому народився О. Хайям. (Нішапур)

2. Літературний жанр, який розвинув і вдосконалив поет. (Рубаї)

3. За його допомогою була визначена дата народження О. Хайяма. (Гороскоп)

4. Ім’я батька поета. (Ібрагім)

5. Найулюбленіша наука О. Хайяма. (Алгебра)

II. Узагальнення й систематизація знань

1. Слово вчителя

— Філософські чотиривірші Омара Хайяма вражають своєю лаконічністю та афористичністю. Кожен із цих віршів — ніби та маленька поема, в якій є і глибина почуттів, і глибина роздумів над складністю та швидкоплинністю людського життя.

(Зачитування епіграфа учителем.)

— Тож доторкнімося і ми з вами до чаші мудрості великого Хайяма, щоб стати розумнішими і прожити своє життя не марно.

2. Презентація учнівських робіт, виразне читання рубаї О. Хайяма

Завдання до учня: прочитати вірш, продемонструвати ілюстрацію до нього, пояснити вибір рубаї та зорові образи на малюнку.

3. Додаткове завдання: створення каліграм

Каліграма — це малюнок, створений зі слів твору. Учитель демонструє каліграми

Гійома Аполлінера та пояснює, що вибір зорових образів навіяний поетичними образами віршів.

   Щоб створити каліграму, необхідно обрати рубаї, в якому є яскраві образи, які нескладно передати у вигляді малюнка. Можна запропонувати такі рубаї.

* * *

В сад в горести вышел и утру не рад,

Розе пел соловей на таинственный лад:

«Покажись из бутона, возрадуйся утру,

Сколько чудных цветов подарил этот сад!»

* * *

В этом праздничном мире утрат и теней,

С чем сравнить тебя — думал я множество дней.

И решил, что лицо твое солнца светлее,

Что прекрасный твой стан кипариса стройней.

* * *

Слыша я, что в кувшине бессмертья родник,

И устами к устам его жадно приник.

И кувшин прошептал потаенно и страстно:

«Был и я человек. Будь со мною хоть миг!»

* * *

Этот мир — эти горы, долины, моря —

Как волшебный фонарь. Словно лампа — заря.

Жизнь твоя — на стекле нанесенный рисунок,

Неподвижно застывший внутри фонаря.

* * *

Конечно, цель всего творенья — мы,

Источник знанья и прозренья — мы.

Круг мирозданья подобен перстню.

Алмаз в том перстне, без сомненья, мы.

III. Підсумки уроку

Коментар учителя щодо виконаних робіт.

IV. Домашнє завдання

Закінчити роботу над каліграмами.


Формирование гардероба
Как стать популярной?
10 способов полюбить свое тело
Урок природознавства
Как носить короткие платья
Какой тебе стоит быть. Или стать

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія