Прості речовини кисень і залізо
Цілі уроку: повторити вивчені відомості про прості речовини — метали й неметали на прикладі кисню й заліза, їх фізичні та хімічні властивості; удосконалювати навички складання хімічних формул і рівнянь.

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.

Форми роботи: групова, індивідуальна.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки із завданнями.



ХІД УРОКУ



І. Організація класу



ІІ. Перевірка домашнього завдання

Опитування по ланцюжку: учні відповідають на запитання з теми «Основні поняття хімії» та ставлять своє питання наступному учневі.



ІІІ. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

На які групи можна поділити всі речовини? (На прості й складні)
А на які групи можна поділити прості речовини? (На метали й неметали)
За якою ознакою? (За фізичними й хімічними властивостями)
Які прості речовини вивчили в 7 класі? (Кисень і залізо)


Групова робота

Учні об’єднуються в групи, одержують завдання, заповнюють опорну схему.



Група 1

Оксиген

Хімічний символ — __________

Відносна атомна маса Ar (О)_______________

Будова атома: +))

Число протонів _________ р Число електронів ________ e−

Число нейтронів ________ n Валентність _________

Група 2

Кисень

Тип речовини ____________

Має ____________________ будову.

Хімічна формула _________________

Відносна молекулярна маса Mr (O)_______________

Фізичні властивості

Розчинність у воді _______________________________

Агрегатний стан ____________ Колір ____________________

Запах _____________________ Смак ____________________



Група 3

Способи одержання кисню

1. Лабораторні способи.

Розкладання оксигеновмісних речовин:

KMnO4 →K2MnO4+ ____+____

H2O2 →____+____

KNO3→KNO2 +____

KClO3 →____+____

H2O →____+____

2. Промисловий спосіб:___________________

Поширення в природі:___________________



Група 4

Хімічні властивості кисню

Взаємодія з неМе

C+O2→

S +O2→

P +O2→

N2+O2→

Взаємодія з Ме

Mg +O2 →

Li +O2 →

Al +O2 →

Cu +O2 →

Окиснення — це реакція взаємодії ___________________

Горіння — це реакція _______________, що супроводжується виділенням_______ і_______.

Оксиди — складні речовини, що складаються з ___________ елементів, один з яких ______.



Група 5

Ферум

Хімічний символ — _____________________

Відносна атомна маса Ar (Fe)_________________

Будова атома: +))))

Число протонів ___________ р Число електронів ________ e−

Число нейтронів __________ n Валентність ______________

Група 6

Залізо

Тип речовини _____________________

Має ___________________ будову.

Хімічна формула _____________

Фізичні властивості

Розчинність у воді _____________________

Агрегатний стан _________ Колір ____________________

Запах __________________ Смак ____________________

Специфічні властивості _______________________________



Група 7

Способи одержання заліза

1. Доменне виробництво чавуну

2. Відновлення заліза зі сполук

Fe2O3+ H2→

Fe3O4+CO→

Fe2O3+Al→

Fe2O3+C→

Поширення в природі: _____________________



Група 8

Хімічні властивості заліза

1. Взаємодія з неметалами

Fe+O2→

Fe+S→

Fe+Cl2→

2. Взаємодія з кислотами

Fe+HCl→

Корозія — це __________________.

Способи захисту від корозії: ________________________.

Учні складають звіт про виконане завдання, по черзі коментують допущені помилки.

Учитель узагальнює відповіді, звертаючи особливу увагу на способи одержання й хімічні властивості простих речовин.



IV. Підбиття підсумків уроку

Учитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботу учнів.



V. Домашнє завдання

Повторити матеріал про прості речовини — кисень і залізо.

Творче завдання. Навести свої приклади хімічних властивостей кисню й заліза (по два-три рівняння реакцій).

Большая грудь – в ваших руках!
Вправи на засвоєння таблиці множення числа 8. Розпізнавання многокутників
В. Сухомлинський «Як Павлик списав у Зіни задачу»; «Найкраща лінійка»
Как устроить Новый год
Женщины, не бабы!
Наращивание волос

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 2
    Гостей: 2
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта