Поширення солей у природі та їх практичне значення

Цілі уроку: систематизувати знання учнів про хімічні властивості класів неорганічних сполук на прикладі хімічних властивостей солей; показати поширення солей у природі, їх практичне значення.

Тип уроку: поглиблення й систематизація знань.

Форми роботи: лабораторна робота, навчальний міні-семінар, робота з опорною схемою.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, розчини реактивів.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Заповнюємо опорну схему «Хімічні властивості солей».

 

ІІІ. Лабораторна робота № 7. Взаємодія солей з металами

У три пробірки наливаємо по 1 мл розчину купрум (ІІ) сульфату й занурюємо по одній гранулі заліза, алюмінію, цинку.

У наступні три пробірки наливаємо по 1 мл розчину цинк сульфату й занурюємо по одній гранулі міді, заліза, алюмінію.

- Що спостерігаєте? Заповніть протокол.

 

Протокол лабораторної роботи № 7

 

Чому в графі «Рівняння реакції» у деяких випадках немає запису? (Ряд активності)

 

IV. Лабораторна робота № 8.

Взаємодія солей з лугами в розчині

У дві пробірки наливаємо розчини CuSO4 й ZnSO4, потім в обидві пробірки по краплях додаємо натрій гідроксид до появи осаду.

  • Чому до розчину ZnSO4 натрій гідроксид необхідно додавати акуратно, по краплях?
  • А якщо, навпаки, додавати розчин ZnSO4 до розчину натрій гідроксиду?

Заповніть протокол лабораторної роботи № 8.

 

Протокол лабораторної роботи № 8

 

V. Лабораторна робота № 9.

Реакція обміну між солями в розчині

Протокол лабораторної роботи № 9

 

В якому випадку ми можемо стверджувати, що реакція не відбувається? Чому?

 

VI. Міні-семінар

Учні розповідають про практичне застосування солей, їх поширення в природі.

 

VII. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника, підготуватися до практичної роботи № 1 «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук».


Як змінюється нежива природа восени?
Здоров’я та його ознаки
Повторення вивченого в 1 класі. Урок – гра «Що? Де? Коли?»
Естественная длина и мода в маникюре
Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень
Урок природознавства

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 2
    Гостей: 2
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта