Молярна маса

Цілі уроку: увести поняття «молярна маса»; ознайомити з одиницею вимірювання молярної маси речовини; показати фізичний зміст молярної маси речовини; пояснити взаємозв’язок між кількістю речовини, масою, молярною масою.

Тип уроку: комбінований.                                 

Форми роботи: керована практика, самостійна робота.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Керована практика. Розв’язання задач

Задача 1

 

Задача 2

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Скільки важить 1 моль речовини?

В 1 моль міститься 6,02·1023 частинок речовини. Кожна частинка має певну масу.

Молярна маса — це маса 1 моль речовини, а отже, сумарна маса всіх частинок, що входять в 1 моль цієї речовини.

Молярна маса пропорційна масі однієї молекули певної речовини.

Тому числове значення молярної маси дорівнює відносній молекулярній масі для будь-якої речовини.

Молярна маса — це фізична величина, що дорівнює відношенню маси речовини до відповідної кількості речовини.

Позначається Mm

Одиниці вимірювання:   або  .

Наприклад, маса 1 моль води дорівнює:

Mr (H2O) = 18 а.о.м.;

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Знаючи масу речовини, ми можемо обчислити кількість речовини за формулою 

Задача 1

Обчисліть кількість речовини кисню в 64 г кисню.

 

Задача 2

Обчисліть масу 3 моль карбон (IV) оксиду.

 

V. Самостійна робота з узаємоперевіркою

Обчисліть масу 5 моль:

варіант І: натрій хлориду NaСl;

варіант ІІ: кальцій оксиду СаО.

Після виконання завдання учні обмінюються роботами й перевіряють один одного.

 

VI. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника, відповісти на питання, виконати вправи.

Творче завдання (домашня практика)

1. Обчисліть кількість речовини питної соди — натрій гідрогенкарбонату NaHCO3 в ложці соди масою 42 г.

2. Обчисліть масу 5 моль цукру (сахароза має формулу C12H22O11).


Водный маникюр
Красивый маникюр
Додавання і віднімання круглих чисел
«Я і мій телевізор» (за В. Кавою). В. Сухомлинський «Як Микола став хоробрим»
Попа или грудь – что привлекательнее для мужчин?
Повторення вивченого в 1 класі. Урок – гра «Що? Де? Коли?»

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 2
    Гостей: 2
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта