Господарське, церковне та культурне життя на українських землях в другій половині ХVІІ ст.
Мета: охарактеризувати господарське, церковне та культурне життя на українських землях у другій половині ХVІІ ст., проаналізувавши розвиток основних галузей економіки, характер землеволодіння, становище церкви та особливості культурного розвитку; розвивати в учнів уміння аналізувати матеріал, робити висновки, узагальнення, виділяти головне та другорядне, висловлювати свою точку зору, аргументувати, посилаючись на джерела, свою позицію.

Основні поняття: «рангові землі», «колонізація», «займанщина».

Обладнання: карта, картки з джерелами інформації.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• характеризувати господарське, церковне та культурне життя на українських землях у другій половині ХVІІ ст.;

• називати основні галузі економіки, визначати характер землеволодіння;

• з’ясувати становище церкви та особливості культурного розвитку;

• називати імена діячів культурно-церковного життя;

• розвинути вміння аналізувати матеріал, робити висновки, узагальнення, виділяти головне й другорядне, висловлювати свою точку зору, аргументувати, посилаючись на джерела, свою позицію.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів

Евристична бесіда

1. Пригадайте основні ознаки соціально-економічного розвитку українських земель у першій половині ХVІІ ст.

2. Яким було церковне та культурне життя на українських землях в даний період?

3. Які зміни в політичному устрої українських земель відбулися в другій половині ХVІІ ст. порівняно з першою половиною ХVІІ ст.?

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

Основне питання уроку

• Які зміни в господарському, церковному та культурному житті на українських землях відбулися у другій половині ХVІІ ст., порівняно із першою половиною ХVІІ ст.?

Відповідь на це запитання учні повинні дати в кінці уроку.

ІІІ . Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Урок проходить у формі конференції, на якій учні мають представити свої проекти. На попередньому уроці діти були об’єднані в три групи, кожна з яких отримала завдання підготувати проекти.

1-а група. «Розвиток господарства на українських землях у другій половині ХVІІ ст.».

2-а група. «Церковне життя на українських землях у другій половині ХVІІ ст.».

3-я група. «Культурне життя на українських землях у другій половині ХVІІ ст.».

Протягом тижня учні здійснюють самостійну пошукову роботу, готують повідомлення, добирають джерела інформації, займаються оформленням проекту. За допомогою

вчителя було розподілено обов’язки серед членів групи й призначено керівників-експертів з даного питання (обираються серед сильних учнів).

Якщо є можливість, цей урок краще провести в комп’ютерному класі з використанням мультимедійного проектора. У такому разі учні готують комп’ютерні презентації.

Склад учасників конференції:

• Голова — учитель.

• Експерти-керівники груп.

• Учнівське журі (два учні, можна запросити також когось з учителів).

• Комісія з питань господарського, церковного та культурного життя на українських землях у другій половині ХVІІ ст.

• Учні, які готували проекти.

• Слухачі — учні, які не брали участі в підготовці проектів.

Сценарій конференції:

1. Учитель відкриває конференцію, керує її роботою, бере участь в обговоренні всіх питань.

2. Відбувається презентація проектів кожної групи, під час якої діти характеризують господарське, церковне та культурне життя на українських землях у другій половині XVII ст., а також демонструють плакати, таблиці, схеми, ілюстрації, комп’ютерні презентації. Від групи може виступати один учень або декілька.

3. Експерти доповнюють виступи учнів своєї групи і беруть активну участь в обговоренні питань, відповідаючи на запитання.

4. Запитання до виступаючих можуть ставити всі присутні, крім членів журі.

5. Наприкінці уроку журі відзначає найкращий проект і мотивує своє рішення.

6. Учитель виставляє оцінки за урок усім активним учасникам конференції.

ІV. Узагальнення та систематизація знань

Учні дають відповідь на запитання, що прозвучало на початку уроку.

• Які зміни в господарському, церковному та культурному житті на українських землях відбулися у другій половині ХVІІ ст., порівняно із першою половиною ХVІІ ст.?

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний параграф підручника.

2. Повторити всю тему й підготуватися до уроку узагальнення та систематизації знань

Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень
Тепло своїх долонь, і розуму, і серця, я Україні милій віддаю
Чем заняться в зимние праздники
Вікторина «Природознавство»
Как заснуть быстрее - 6 советов
Птахи (1 клас)

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 96
    Гостей: 96
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта