Українські Карпати. Географічне положення, загальні риси географічних умов
Мета: сформувати знання про найважливіші риси геологічноЇ будови й рельєфу,особливості клімату,загальні рисі рослинного покриву, причини виникнення природних стихійних явищ ; Закріпити вміння з різними джерелами географічної інформації: виховувати пізнавальний інтерес.

Тип уроку: вивчення нових знань.
Обладнання: мультимедійний підручник, фізична карта України, атласи України.

ХІД УРОКУ:
1. Організаційний момент.
П. Актуалізація опорних знань і вмінь:
а) фронтальне опитування:
- гірська система,
- гірський пояс,
- тектонічна структура.
- гірські пасма.
б) метод «Прес»: чи можливо виділити Карпати як окрему фізико-географічну країну?

Ш. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.
Українські Карпати – один з найбільш прекрасних і чарівних куточків України. Своєю красою,загадковістю Карпати з давніх - давен приваблювали багатьох людей. Карпатські цілющі води, чисте гірське повітря , мальовнича природа надихали багатьох поетів і письменників, художників і музикантів. Сьогодні ми починаємо вивчати цю природну скарбницю.

!V. Вивчення новоЇ теми:
1. Мультимедійна карта.
2. Учень-консультант. Почалося це сотні мільонів років тому. Теплі води океану Тетіс заливали суходіл, розмиваючи його. Роздрібнені гірські породи нагромаджувались на дні, утворюючи шари вапняків і глинистих сланців. Протягом мільонів років в умовах безперервних підняттів і занурень морського дна на місці Карпат нагромадилися 5 -7 кілометрові товщі морських осадових порід з пісковиків і глин. У результаті внутрішні х процесів Землі в альпійську епоху багатокілометрова товща осадових утворень зміналая в складки, піднімалась в гору. А океан Тетіс поступово відступав.
3. Учитель. Походження назви гір точно не встановлено. Уперше вона зустрічається у Клавдія Птолемея ( П ст. н.е.). Імовірно,что жили в античні часи на території сучасних Карпат племена Карпів. Звідси,можливо, й пішла назва.
4. Кінофрагмент мультимедійного підручника: фізико-географічне положення Карпат.
5. Завдання на відтворення іформаціі:
а)знайти в атласах і показать розташування гірських пасом і масивів,
б)знайти інформацію в підручниках про вершини массиву Чорногора, порівнять висоти,
зробить вісновок,чому саме г.Говерла стала символом Українських Карпат.
6. Кінофрагмент мультимедійного підручника: климат.
7. Завдання на відтворення інформації: порівняти отриману інформацію з текстом , знайти помилкові твердження ( температура повітря, кількість опадів, тривалість зими).
8. Кінофрагменти мультимедійного підручника: річкова мережа.
9. Завдання на відтвоерння інформації:
а) знайти в атласах великі річки Крпат,
б) назвать стихийні явища, пояснити причини виникнення .
10. Робота з підручником: заповнити таблицю «Корисні копалини»:
1 група – паливні корисні копалини,
2 група – рудні корисні коп
3 група – нерудні корисні копалини.

Показать місця залягання и назвать причини – чому саме там.
10. Кінофрагмент мултимедійного підручника: рослинний і тваринний світ Карпат.
11. Робота в группах: назвать:
1 група – рослини,
2 група – тварини,
3 група - птахи.
12. Учитель: сьогодні ми збагатили себе змістовною інформацією,переглянули мультимедіну презентацію «Украінські Карпати». Як на вашу думку, чи можуть Украінські Карпати привабити європейських туристів?
13. Міні – диспут:
а) робота в группах: одна группа знаходить аргументи на підтримку ( зелений туризм, мальовничі ландшафти, природні заповідники і біосферні парки…),
Друга группа відповідає протилежними аргументами ( відсутність міжнародних маршрутів, погані автошляхи, забрудення територій, висока вартість відпочинку на туристичних базах….).
б)госолування ногами: вчитель пропонує пройти до географічного вернісажу всіх, хто хотів би побачити цій чарівний край, пройти його туристичними стежками. …
Учитель: це наша відповідь. Карпати можуть стать центром будь якого туризму, тільки для цього треба…
в) мозковий штурм ( учні коротко пропонують , як змінити ситуацію).
1V. Закріплення вивченого матеріалу:
1. Продовжіть речення:
Головними рисами Українських Карпат є……
Клімат…..
Швидкоплинні ручки з ……
Грунти на схилах гір…
2. Фронтально:
За утворенням Карпати….
За висотою…
Як називаються безлісі вершини Карпат…
Гірський масив, у якому знаходиться г.Говерла…
V.Домашнє завдання: прочитати параграф, закінчити таблиці, підготувати повідомнлення “Карпатський біосферний заповідник».

«Рукавичка» Українська народна казка
А. Костецький «Буває все...», «Краще — з друзями разом!», «Словник Славка»
Шаг. Вдох.
«Мудра дівчина» (українська народна казка). Побутові казки
Заходить у гості щедра осінь
Красим ногти правильно: полезные советы

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 48
    Гостей: 47
    Пользователей: 1

    Партнеры сайта