Українські Карпати. Географічне положення, загальні риси географічних умов
Мета: сформувати знання про найважливіші риси геологічноЇ будови й рельєфу,особливості клімату,загальні рисі рослинного покриву, причини виникнення природних стихійних явищ ; Закріпити вміння з різними джерелами географічної інформації: виховувати пізнавальний інтерес.

Тип уроку: вивчення нових знань.
Обладнання: мультимедійний підручник, фізична карта України, атласи України.

ХІД УРОКУ:
1. Організаційний момент.
П. Актуалізація опорних знань і вмінь:
а) фронтальне опитування:
- гірська система,
- гірський пояс,
- тектонічна структура.
- гірські пасма.
б) метод «Прес»: чи можливо виділити Карпати як окрему фізико-географічну країну?

Ш. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.
Українські Карпати – один з найбільш прекрасних і чарівних куточків України. Своєю красою,загадковістю Карпати з давніх - давен приваблювали багатьох людей. Карпатські цілющі води, чисте гірське повітря , мальовнича природа надихали багатьох поетів і письменників, художників і музикантів. Сьогодні ми починаємо вивчати цю природну скарбницю.

!V. Вивчення новоЇ теми:
1. Мультимедійна карта.
2. Учень-консультант. Почалося це сотні мільонів років тому. Теплі води океану Тетіс заливали суходіл, розмиваючи його. Роздрібнені гірські породи нагромаджувались на дні, утворюючи шари вапняків і глинистих сланців. Протягом мільонів років в умовах безперервних підняттів і занурень морського дна на місці Карпат нагромадилися 5 -7 кілометрові товщі морських осадових порід з пісковиків і глин. У результаті внутрішні х процесів Землі в альпійську епоху багатокілометрова товща осадових утворень зміналая в складки, піднімалась в гору. А океан Тетіс поступово відступав.
3. Учитель. Походження назви гір точно не встановлено. Уперше вона зустрічається у Клавдія Птолемея ( П ст. н.е.). Імовірно,что жили в античні часи на території сучасних Карпат племена Карпів. Звідси,можливо, й пішла назва.
4. Кінофрагмент мультимедійного підручника: фізико-географічне положення Карпат.
5. Завдання на відтворення іформаціі:
а)знайти в атласах і показать розташування гірських пасом і масивів,
б)знайти інформацію в підручниках про вершини массиву Чорногора, порівнять висоти,
зробить вісновок,чому саме г.Говерла стала символом Українських Карпат.
6. Кінофрагмент мультимедійного підручника: климат.
7. Завдання на відтворення інформації: порівняти отриману інформацію з текстом , знайти помилкові твердження ( температура повітря, кількість опадів, тривалість зими).
8. Кінофрагменти мультимедійного підручника: річкова мережа.
9. Завдання на відтвоерння інформації:
а) знайти в атласах великі річки Крпат,
б) назвать стихийні явища, пояснити причини виникнення .
10. Робота з підручником: заповнити таблицю «Корисні копалини»:
1 група – паливні корисні копалини,
2 група – рудні корисні коп
3 група – нерудні корисні копалини.

Показать місця залягання и назвать причини – чому саме там.
10. Кінофрагмент мултимедійного підручника: рослинний і тваринний світ Карпат.
11. Робота в группах: назвать:
1 група – рослини,
2 група – тварини,
3 група - птахи.
12. Учитель: сьогодні ми збагатили себе змістовною інформацією,переглянули мультимедіну презентацію «Украінські Карпати». Як на вашу думку, чи можуть Украінські Карпати привабити європейських туристів?
13. Міні – диспут:
а) робота в группах: одна группа знаходить аргументи на підтримку ( зелений туризм, мальовничі ландшафти, природні заповідники і біосферні парки…),
Друга группа відповідає протилежними аргументами ( відсутність міжнародних маршрутів, погані автошляхи, забрудення територій, висока вартість відпочинку на туристичних базах….).
б)госолування ногами: вчитель пропонує пройти до географічного вернісажу всіх, хто хотів би побачити цій чарівний край, пройти його туристичними стежками. …
Учитель: це наша відповідь. Карпати можуть стать центром будь якого туризму, тільки для цього треба…
в) мозковий штурм ( учні коротко пропонують , як змінити ситуацію).
1V. Закріплення вивченого матеріалу:
1. Продовжіть речення:
Головними рисами Українських Карпат є……
Клімат…..
Швидкоплинні ручки з ……
Грунти на схилах гір…
2. Фронтально:
За утворенням Карпати….
За висотою…
Як називаються безлісі вершини Карпат…
Гірський масив, у якому знаходиться г.Говерла…
V.Домашнє завдання: прочитати параграф, закінчити таблиці, підготувати повідомнлення “Карпатський біосферний заповідник».

Боязнь бывших подружек вашего мужчины!
Для чого ми вивчаємо природознавство
Советы по увеличению груди
Дуб
Как стать популярной?
Усне складання казки «У країні Шоколандії»

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія