Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб
Цілі уроку: ознайомити учнів з роллю риб у природі й житті людини; обґрунтувати необхідність охорони риб.

Обладнання і матеріали:таблиці «Розмноження й розвиток риб», «Тип Хордові. Надклас Риби. Клас Кісткові риби», «Осетрові риби», «Морські риби», «Прісноводні й прохідні промислові риби», зображення кісткових риб.

Базові поняття

і терміни уроку: золоті рибки, вітаміни, промисел риб, шельфова зона, тепловодні й холодноводні господарства, нерестовий, вирощувальний, зимувальний, матковий і нагульний

ставки, охорона риб.

Концепція уроку

Показати надзвичайне поширення представників класу, їхню роль у різних екосистемах і господарській діяльності людини; обґрунтувати необхідність охорони риб.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності школярів

Дайте стислу характеристику лососевих риб.

Дайте стислу характеристику коропових риб.

Яке значення мають риби в житті людини?

II. Вивчення нового матеріалу

Повідомлення учнів

Промисел риб.

Штучне розведення риб.

Бесіда про господарське значення риб, їх промисел, штучне розведення й охорону риб.

Аналізуючи господарське значення, звернути увагу на продукти, які одержують із риб (м’ясо, ікра, вітаміни, промислова сировина тощо). Показати значення риб для боротьби із заростанням водойм, з личинками кровосисних комах, розповісти про спортивне рибальство й утримання риб в акваріумах. Як негативні ознаки групи розглянути риб як проміжних хазяїв паразитичних червів, звернути увагу на наявність отруйних риб і хижих

риб, що нападають на людину (акули).

Розповідаючи про заходи щодо охорони риб, перелічити їх головні напрями:

заборона на вилов рідкісних видів риб;
обмеження місць і термінів вилову риб;
обмеження або заборона деяких методів і знарядь лову риб;
обмеження розмірів риб, яких виловлюють;
обмеження господарської діяльності, що завдає рибам збиток;
обмеження руху водного транспорту в місцях нересту;
боротьба із заморами;
розведення цінних видів риб.

III. Узагальнення, систематизація і контроль знань і вмінь учнів

Питання до учнів

Дайте стислу характеристику Кистеперих.

Дайте стислу характеристику Дводишних.

Які заходи вживаються для охорони риб?

Приклади питань і завдань для самостійної роботи учнів

Порівняйте Коропових та Окуневих.

На конкретних прикладах покажіть, як спосіб життя відбивається на будові риб.

IV. Домашнє завдання

Вивчити відповідний параграф підручника.

Пилинги и скрабы для лица
Красивая грудь. Техники массажа груди
Закріплення букви б. Мовні ігри, анаграми. П. Король «Снігова баба і зайчик»
Как заснуть быстрее - 6 советов
Как стать популярной?
Освіта як складова життєвого успіху

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія