Техногенні небезпеки

Мета уроку: розглянути різновиди техногенних небезпек; розвивати вміння учнів моделювати виконання загальних правил безпечної поведінки при техногенних НС.

Очікувані результати: учні повинні визначати різновиди техногенних НС; учні повинні пояснювати загальні правила поведінки при техногенних НС; учні повинні характеризувати засоби особистого захисту від уражаючих чинників НС.

Обладнання: джгути, матеріали для виготовлення закруток та ватно-марлевих пов’язок, ватяні тампони, смужки целофану.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Почуття страху та почуття небезпеки належать до різних сфер.
Перше — до сфери інстинктів, друге — до сфери розуму.
(І. Шевельов)

n 1. Організаційний етап

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці _____, відсутніх _____.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

n 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.

2.2. Тестове завдання для контролю знань (тест № 8, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 б; 2 б; 3 а; 4 б; 5 б; 6 а, в.

2.3. «Швидка допомога» (робота в парах).

Учні в парах «лікар — потерпілий у ДТП» відпрацьовують навички зупинки кровотечі: а) венозної; б) артеріальної; в) капілярної.

2.4. «Відверта розмова».

— Чи порушували ви правила дорожнього руху? Якщо так, то заради чого?

2.5. Фронтальна бесіда.

1. Які особливості перевезення людей вантажним автомобілем?

2. Назвіть причини ДТП.

3. Яка поведінка пасажира при ДТП?

4. Яка перша допомога при ДТП?

n 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети й завдань вивчення нового матеріалу.

3.2. Проблемне запитання.

— Що треба знати, якщо у вашій місцевості є технічно небезпечні об’єкти?

n 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1. Види техногенних небезпек (пояснення з елементами бесіди).

2. Катастрофи та аварії: визначення, причини, наслідки (складання схем).

3. Хімічно небезпечні об’єкти. Шляхи потрапляння отруйних речовин доорганізму (бесіда за схемою).

n 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Самостійна робота з підручником.

Учні аналізують свій опорний конспект та доповнюють його матеріалом підручника.

5.2. Відпрацьовування навичок особистої безпеки та надання першої допомоги (робота в парах).

Два учні працюють біля дошки, інші — на місцях.

Завдання: допомогти собі та надати допомогу товаришеві в уявних ситуаціях:

а) нейтралізація уражень шкіри невідомою речовиною;

б) нейтралізація кислот та лугів;

в) виготовлення і використання ватно-марлевих пов’язок;

г) використання підручних засобів (захист носа та рота одягом; захист очейсмужками целофану).

5.3. Тестове завдання (тест № 9, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 в; 2 г; 3 б, в, г; 4 а; 5 а, б; 6 а, б, в, г.

5.4. Розгадування кросворда «Техногенні небезпеки».

5.5. Обговорення епіграфа до уроку.

5.6. Відповідь на проблемне запитання.

n 6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці я дізнався...

— Сьогодні на уроці я навчився...

— У мене виникло запитання щодо...

n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

7.2. Індивідуальні завдання.

1. Що тобі відомо про чорнобильську катастрофу?

2. Навчи своїх близьких та друзів виготовляти ватно-марлеву пов’язку.

3. За якими ознаками можна дізнатися про аварію на промисловому об’єкті?

n 4. Етап засвоєння нових знань

1. Види техногенних небезпек

Техногенні небезпеки:

• транспортні катастрофи;

• викиди отруйних та радіоактивних речовин;

• вибухи;

• обвали споруд;

• завали в шахтах;

• порушення електро- та газопостачання;

• прорив гребель;

• пожежі.

 

Ú Запитання для учнів

— Які техногенні небезпеки забруднюють повітря, воду, ґрунт?

(Аварії з викидом хімічних або радіоактивних речовин.)

 

2. Катастрофи та аварії

Аварія — несподіваний вихід із ладу виробничого обладнання або транспортних засобів без людських жертв.

Катастрофа — несподіване лихо з великими руйнаціями та людськими жертвами.

 

Наслідки аварій і катастроф:

• людські жертви;

• порушення виробничих циклів;

• вихід з ладу техніки;

• зараження навколишнього середовища (хімічне, радіаційне, біологічне).

 

Ознаки аварій:

• пожежа (вибух);

• пожвавлені дії на об’єкті.

 

Дії за неможливості термінової евакуації:

• загерметизувати зсередини щілини у вікнах;

• завісити двері важкими ковдрами;

• одягти ватно-марлеву пов’язку;

• повідомити СЕС, чергового виконкому або зателефонувати 102.

 

3. Хімічно небезпечні об’єкти

Види хімічно небезпечних об’єктів:

• хімічні заводи;

• сховища отруйних речовин;

• фармацевтичне виробництво;

• підприємства, що використовують сильнодіючі отруйні речовини;

• станції водоочищення;

• промислові холодильники;

• спеціалізовані автопотяги;

• залізничні цистерни.

 

 

Шляхи потрапляння отруйних речовин до організму

 

 

 

 

 

 

Із повітрям

 

Із водою

 

Із їжею

 

Через шкіру

                         

 

Уражаючі чинники при хімічному забрудненні

 

 

 

 

 

 

Хімічні опіки шкіри, слизових оболонок

 

Отруєння організму через дихальну систему

             

Перша допомога при отруєнні:

1. Уражені місця промити великою кількістю чистої води.

2. Застосувати нейтралізатори (при ураженні кислотою — 2%-й розчин питної соди; при ураженні лугами — 2%-й розчин оцту або лимонної кислоти).

3. Забезпечити доступ чистого повітря.

 

Загальні правила техногенної безпеки

1. Знання особливостей промислових об’єктів, що є поряд з домом.

2. Знання та виконання правил саморятування.

 

Додаткова інформація до уроку

 

Класифікація отруйних речовин за дією на організм:

• задушливі (хлор, фосген);

• загальноотруйні (оксиди Карбону, синильна кислота);

• задушливо-загальноотруйні (оксиди Нітрогену, сірчистий ангідрид);

• нейротропні (сірководень);

• задушливо-нейротропні (амоніак);

• порушують обмін речовин (діоксини);

• бойові отруйні речовини (зарин, іприт);

• психохімічні.

 

Причини викидів радіоактивних речовин:

• аварії на АЕС;

• аварії при транспортуванні радіоактивних речовин;

• аварії в наукових закладах;

• витік радіоактивного палива.

 

Продукти, що сприяють виведенню радіоактивних забруднювачів з організму:

• йодована сіль;

• відвари льону, чорносливу, кропиви;

• виноградний і томатний соки;

• чорноплідна горобина, гранат, ізюм;

• сік столового буряка, моркви;

• продукти, що містять вітаміни Р, С, В;

• терті редька, хрін, часник;

• гречана й вівсяна крупи;

• хлібний квас, зелений чай.


Правильный завтрак – ваш помощник в борьбе с лишним весом! Статьи
Правопис префіксів роз–, без–
Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово»
Вадим Скомаровський «Андрійкова мрія». Грицько Бойко «Відпочити ніколи»
Женские страшилки или правда нашей жизни
Дисципліна та правопорядок

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 4
    Гостей: 4
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта