Безпека на дорогах

Мета уроку: розглянути правила безпеки для пасажирів легкового і вантажного автомобілів; визначити види небезпечних вантажів; дії свідка ДТП; розвивати вміння учнів розрізняти види ДТП.

Очікувані результати: учні повинні наводити приклади видів ДТП; учні повинні характеризувати особливості дії свідка ДТП; учні повинні виконувати правила поведінки пасажирів легкового та вантажного автомобілів, свідка ДТП.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

У найбільшій безпеці перебуває той, хто завжди напоготові,
навіть якщо немає небезпеки. (В. Сайрус)

n 1. Організаційний етап

n 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.

2.2. Фронтальна бесіда.

1. Хто є учасником дорожнього руху? (Пішоходи, водії, пасажири, погоничі худоби.)

2. Ким можуть бути учні 7 класу в дорожньому русі? (Пішоходи; водії велосипедів; пасажиригромадського, легкового транспорту і мотоцикла.)

2.3. Тестове завдання для контролю знань (тест № 6, роздавальний матеріал).

Робота за варіантами (варіант 1 — непарні запитання; варіант 2 — парні запитання).

Відповіді: 1 а; 2 а; 3 а, б, в; 4 в; 5 а, б; 6 б, в; 7 а, в, г; 8 а, в; 9 а; 10 б; 11 а, б, в; 12 а.

2.4. «Асоціативний кущ».

Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «безпека на дорозі».

Приклади відповідей: правила дорожнього руху; громадський транспорт; паски безпеки; переходи; світлофор.

 

n 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети й завдань вивчення нового матеріалу.

3.2. Проблемні запитання.

— Чи може пасажир легкового автомобіля стати причиною ДТП?

— Чи можна взагалі попередити ДТП?

n 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу (з елементами бесіди)

1. Безпека пасажирів легкового автомобіля:

а) конструктивна безпека автомобіля;

б) травмуючі чинники всередині салону;

в) правила перевезення дітей.

2. Безпека пасажирів вантажного транспорту:

а) будова вантажного автомобіля;

б) правила перевезення людей у вантажному автомобілі.

3. Особливості ДТП:

а) види ДТП;

б) причини ДТП;

в) правила поведінки при ДТП;

г) перша допомога потерпілому в ДТП;

д) дії свідка ДТП.

4. Небезпечні вантажі.

n 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота з підручником.

Учні читають матеріал підручника і доповнюють опорний конспект у робочому зошиті. Вибіркова перевірка конспектів.

5.2. Робота з друкованим зошитом [5], с. 16–17.

5.3. Експрес-контроль знань [7], тест 2.

Відповіді.
Варіант 1: 1 г; 2 в; 3 г; 4 а; 5 б; 6 в.
Варіант 2: 1 а; 2 г; 3 б; 4 б; 5 б; 6 б.

 

5.4. Тестове завдання для закріплення знань (тест № 7, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 а, б, в, г; 2 б; 3 а; 4 г; 5 б; 6 в.

5.5. Індивідуальні картки (роздавальний матеріал).

5.6. Складання завдань до кросворда за поданим макетом.

5.7. Фронтальна бесіда.

1. Чому в автомобілі, що рухається, не можна їсти та пити?

2. Для чого на автомобілях із небезпечним вантажем встановлюють спеціальні знаки?

3. Чому не можна викидати сміття з автомобіля на узбіччя?

4. Чому водіям забороняють розмовляти по телефону під час руху?

5.8. Обговорення епіграфа до уроку.

5.9. Відповіді на проблемні запитання.

n 6. Підбиття підсумків уроку

«Особистий кошик»

Учні визначають важливі знання, одержані на уроці, які вони сьогодні «покладуть» у свій«кошик знань».

n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

7.2. Індивідуальні завдання.

1. Які правила перевезення маленьких дітей у легковому автомобілі?

2. Який документ потрібен для керування легковим автомобілем і як його одержують?

3. Що має містити автомобільна аптечка?

n 2. Актуалізація опорних знань

 

Запитання до учнів

— Що належить до активної безпеки автомобіля?

— Що належить до пасивної безпеки автомобіля?

— Які прилади пожежогасіння є в автомобілі? (Автомобільний вогнегасник, цупка тканина.)

— Як можна здійснити евакуацію з автомобіля? (Відчинити дверцята, розбити скло.)

— Що зменшує шкідливий вплив на довкілля? (Якість згоряння пального.)

 

Чинники всередині салону, що підсилюють небезпеку:

• підвіски на лобовому склі;

• незручний одяг водія (пояс, комір, туга краватка тощо);

• незручне взуття водія;

• нестандартні підстилки на сидіннях;

• мобільний телефон;

• незакріплені предмети;

• тютюнокуріння;

• вживання їжі чи напоїв за кермом.

 

Запитання до учнів

— Чому ці чинники відносять до травмуючих?

 

Варіанти відповідей учнів:

— підвіски на лобовому склі відволікають увагу водія та обмежують оглядовість дороги;

— тугі речі погіршують кровообіг, що збільшує вірогідність аварії;

— незручне взуття погіршує контакт ноги з педалями;

— нестандартні підстилки на сидіннях порушують положення тіла водія;

— розмови по телефону, куріння, вживання їжі відволікає увагу водія;

— незакріплені (особливо гострі та колючі) предмети можуть травмувати людину.

 

Правила перевезення дітей:

• проїзд на передньому сидінні дозволений дітям із 12 років;

• найбезпечніше місце в автомобілі — позаду водія;

• перевозити маленьких дітей слід у спеціальному автомобільному кріслі.

 

Ú Запитання до учнів

— Чому позаду водія найбезпечніше місце?

(Рефлекторно водій спрямовує рух автомобіля так, щоб захистити себе в надзвичайній ситуації.)

 

2. Безпека пасажирів вантажного автомобіля

Будова вантажного автомобіля

1. Кабіна.

2. Кузов:

• пристосований тільки для вантажів;

• спеціально обладнаний для перевезення пасажирів. Такий автомобіль має спеціальний знак.

 

Витяг із Правил дорожнього руху України

П. 21. Перевезення пасажирів

21.6. Вантажний автомобіль, що використовується для перевезення пасажирів, повинен бути обладнаний сидіннями, закріпленими в кузові на відстані не менш як 0,3 м від верхнього краю борту і 0,3−0,5 м від підлоги. Сидіння, що розташовані вздовж заднього або бокового борту, повинні мати міцні спинки.

21.7. Кількість пасажирів, які перевозяться в кузові вантажного автомобіля, не повинна перевищувати кількості обладнаних для сидіння місць.

21.9. Перед поїздкою водій вантажного автомобіля повинен проінструктувати пасажирів про їх обов’язки та правила посадки, висадки, розміщення і поведінки в кузові. Починати рух можна, лише переконавшись, що створено умови для безпечного перевезення пасажирів.

 

Правила перевезення пасажирів у вантажному автомобілі:

• посадка й висадка пасажирів здійснюється лише з боку узбіччя та через задній борт;

• пасажири повинні сидіти тільки на сидіннях;

• під час руху пасажирам заборонено вставати;

• дітей до 16 років перевозять у кузові тільки в екстрених та екстремальних ситуаціях.

 

Ú Запитання до учнів

— Чому не можна сідати і висаджуватися з кузова в будь-який бік?

— Чому пасажири не можуть стояти в кузові?

— Чому не можна вставати під час руху?

— Чому є обмеження на перевезення дітей у кузові вантажного автомобіля?

3. Особливості ДТП

 

Види ДТП

 

 

 

 

 

Наїзди

(на перешкоду, пішохода, велосипедиста, тварину)

 

Перевертання

 

 

Зіткнення

 

 

 

При цих видах ДТП велика вірогідність пожеж і вибухів

                   

 

Ці причини можуть бути підсилені:

• поганим станом доріг (у т. ч. сміття на дорогах);

• погіршенням здоров’я водія;

• несприятливими погодними умовами.

Запитання до учнів

— Від чого залежить гальмівний шлях транспортних засобів?

 

Гальмівний шлях залежить від:

• маси автотранспорту;

• стану гальмівних механізмів;

• стану дороги;

• погодних умов;

• майстерності водія.

 

Правила поведінки при ДТП:

• сповзти на підлогу;

• закрити голову руками, притиснути її до колін і впасти на бік;

• після зупинки через двері чи вікно (його слід відчинити або розбити) вибратися назовні з кузова;

• по можливості надати допомогу іншим потерпілим;

• відійти від транспорту на велику відстань, оскільки можливий вибух;

• якщо автомобіль затонув у воді, то вийти з нього можна через опущене (чи вибите) скло (у воді автомобілі не вибухають).

 

Перша допомога при ДТП

1. Оцінити стан потерпілого залежно від ушкоджень.

2. Зупинити кровотечу.

3. Провести протишокові заходи.

4. При потребі провести штучне дихання.

5. При підозрі на переломи зафіксувати тіло чи кінцівки.

6. Накласти пов’язки на рани.

7. Викликати «швидку медичну допомогу» та рятувальні служби.

 

Запитання до учнів

— Які дії може виконати учень 7 класу? (1, 2, 6, 7)

— Як викликати «швидку допомогу»? (103)

— Чому слід фіксувати час накладання джгута або закрутки? (Від тривалого стискання судин можуть почати відмирати клітини.)

— Із чого можна виготовити закрутку? (З шарфа, хустки, смужки чистої тканини.)

Дії свідка ДТП

1. Запам’ятати номер, марку та колір автомобіля, що є учасником ДТП, але намагається втекти з місця ДТП.

2. Сповістити працівників ДАІ або міліції.

3. У разі наявності потерпілих викликати «швидку допомогу».

4. Звернутися по допомогу до інших водіїв або дорослих.

5. Виконувати накази працівників державних служб або дорослих щодо надання допомоги потерпілим.

 

4. Небезпечні вантажі

До небезпечних вантажів належать:

• вибухонебезпечні речовини;

• легкозаймисті речовини;

• речовини підвищеної отруйності;

• радіоактивні речовини.

 

Умови перевезення небезпечних речовин

1. Установлення спеціальних знаків «Знак небезпеки» та «Інформаційна таблиця небезпечного вантажу».

2. Вмикання проблискових сигналів оранжевого кольору під час руху.

 

n5. Узагальнення та закріплення знань

5.6. Складання завдань до кросворда за поданим макетом

 

 

 

3 к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

 

 

 

5 с

 

 

1 д

2 а

 

в

 

 

4 о

в

 

 

а

в

т

о

м

о

б

і

л

ь

і

а

 

т

 

 

г

д

 

 

 

р

 

е

 

 

і

о

 

 

 

і

 

ч

 

 

н

к

 

 

 

я

 

а

 

 

 

 

 

 

 

Приклад формулювання завдань:

1. Державна служба, що забезпечує безпеку дорожнього руху. (ДАІ)

2. Найпоширеніший вид ДТП. (Аварія)

3. Порушення цілісності кровоносних судин при травмуванні. (Кровотеча)

4. Небезпечний маневр під час руху. (Обгін)

5. Людина, яка стала очевидцем ДТП. (Свідок)


Як матусю рідну, бережіть природу
Звуки дж, дж’, буквосполучення дж – закріплення
Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові, коли частка містить нулі
В. Сухомлинський «Як Павлик списав у Зіни задачу»; «Найкраща лінійка»
Задачі на знаходження невідомого від’ємника. Знаходження значень виразів
Правопис префіксів роз–, без–

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 2
    Гостей: 2
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта