Простір і Об’ємна форма. Геометричні форми. Натюрморт із геометричних фігур
Мета: закріплювати знання учнів щодо передавання форми предметів на площині; відпрацьовувати техніку передавання розподілення світла на різноманітних геометричних формах; продовжувати ознайомлювати з технікою тонування геометричних форм; розвивати навички та вміння дітей працювати графічними матеріалами; виховувати в учнів уважність, акуратність, точність під час виконання тонованого малюнка.

Обладнання: навчальні плакати («Схема передавання об’єму на різних геометричних формах», «Схема компонування натюрморту із двох геометричних форм» та ін.); гіпсові геометричні форми; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання

роботи; малюнки з методичного фонду.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, гумка, серветки для витирання рук.

Основні поняття: «простір», «об’єм».

Тип: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда

Учитель проводить загальне опитування у прийнятній для себе формі з метою виявити ступінь засвоєння учнями відомостей про перспективне зображення геометричних форм та передавання їх освітленості.

ІII. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Під час малювання з натури необхідно керуватися такими правилами:

• аркуш паперу повинен розташовуватися перпендикулярно до променя зору. Не можна у процесі роботи повертати папір;

• починати малювати слід легкими, ледь помітними лініями;

• у процесі роботи потрібно йти від великої форми до деталі, а наприкінці роботи повертатися знову до загальної форми;

• увесь час необхідно перевіряти й уточнювати пропорції предметів у всіх їх частинах і на всіх етапах роботи, а помічені помилки виправляти негайно;

• увесь малюнок виконується одночасно. Не можна завершувати його вроздріб;

• під час роботи потрібно весь час порівнювати предмети між собою за розмірами та силою освітленості, знаходити й будувати пропорційні співвідношення на малюнку. Не можна порівнювати окремо будь-яку деталь малюнка з тією самою деталлю в натурі,

порівнювати необхідно кілька співвідношень у натурі з пропорційними співвідношеннями на малюнку;

• зображуючи натуру, потрібно меншою мірою займатися зовнішньою обробкою, а більше думати про сутність малюнка: точність пропорцій та конструкцію, перспективну побудову, виявлення головного та характерного.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Робота над формуванням навичок і вмінь

Навчальні вправи

Намалюйте свій натюрморт із двох або трьох контрастних геометричних форм. Які засоби виразності вам знадобляться для його виконання? Перш ніж розпочати малювати, потрібно перевірити відстань між глядачем та постановкою. Вона має бути такою, щоб можна було бачити весь об’єкт, не повертаючи голови. Це можливо, якщо кут зору становить 30—40°. Він утворюється уявними лініями, що йдуть від крайніх точок предмета, що спостерігається, до ока. Практично такий кут завжди виходить, якщо знаходитися від натури на відстані, що

дорівнює двом-трьом висотам постановки. Після завершення вивчення побудови геометричних фігур у перспективі ви повинні дивитися на натуру узагальнено та ставити собі запитання: що ви помічаєте у першу чергу, а що більшою мірою розчиняється в тіні

або на задньому плані. Таким цільним баченням натури можна перевірити свій малюнок, після чого буває необхідно щось підсилити, щось послабити,узагальнити, усі подробиці форми на тіньовій стороні підкорити тіні, на освітленій стороні — світлу, зіставивши всі частини малюнка порівняно із найтемнішим місцем і відблиском. Як на тіньовій стороні предмета, так і на тій, що освітлена, не повинен повторюватися тон окремих деталей. Рефлекси не можна перебільшувати. Вони не мають бути за площею більше, ніж площа світла або площа півтіні. Так поступово малюнок узагальнюється та стає цілісним. На стадії узагальнення завершується виконання також головного завдання зображення: виділення

головного та характерного, підпорядкування йому другорядного. Особливо важливо перевірити єдність оптичного та композиційного центрів.

Індивідуальна робота учнів

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

За своїм об’ємом завдання не може бути завершене за один урок. Під час обговорення учнівських робіт потрібно акцентувати увагу учнів на передаванні пропорцій об’ємних

форм, їх будови та розташування щодо лінії горизонту, передаванні загальної освітленості.

Учні мають аналізувати роботи своїх товаришів, обґрунтовуючи свою точку зору.

Коментар

Наприкінці уроку учні повинні засвоїти відомості про лінію, пляму, крапку як засоби виразності; демонструвати навички й уміння створювати графічне зображення.

VІ. Домашнє завдання

Удома учні за потреби завершують тональне проробляння форми. Якщо виконання домашнього завдання не передбачається, робота може вважатися завершеною, коли побудовано геометричні форми та виконано початкове тональне проробляння форми.

Мифы о женской мастурбации
Звуки [дж], [дз ], [дз`] - вимова і позначення на письмі
Як матусю рідну, бережіть природу
Уход за пяточками
Все о сексуальности. Женское белье
Глубокая эпиляция бикини – красота требует жертв?

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 2
    Гостей: 2
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта