Узагальнення і систематизація вивченого по темі «Дієслово»
Мета: узагальнити і систематизувати вивчене по темі «Дієслово»; виховувати дисциплінованість, бажання вчитись;розвивати усне і писемне мовлення, вміння послідовно висловлювати думки.
Тип уроку: нестандартний.
Хід уроку
1. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.
 Ранок. Сонце в небі прокидається. До нас завітали гості. Привітаємось.
 Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну відому, що нас так чекає й збагачує мову.
Сядьте рівненько, будьте уважні,
Щоб працювати нам було неважко.
Сядьте рівненько і подумки налаштуйтесь на урок. Промовимо вголос:
Я – УЧЕНЬ, Я - ХОДЖУ ДО ШКОЛИ. МЕНЕ НАВЧАЮТЬ ВЧИТИСЯ. Я ВСЕ РОЗУМІЮ. Я ВСЕ ХОЧУ ЗНАТИ.
 Яким повинен бути наш урок? ( Цікавим, навчальним, казковим, загадковим, проблемним, продуктивним…)
 Працювати будемо під гаслом. Щоб його прочитати, треба виконати таке завдання: зберіть зі слів речення. ( Слова записані на картках окремо. Учні складають з них таке речення: ДОБРЕ ТОГО НАВЧАТИ, ХТО ХОЧЕ ВСЕ ЗНАТИ. )
 Ви хочете багато знати?
2. Повідомлення теми і мети уроку.
 Тема нашого уроку » Узагальнення і систематизація вивченого по темі «Дієслово». Ми повинні в кінці уроку знати все про дієслово та його граматичні ознаки, правопис. Вміти розрізняти дієслова серед інших частин мови, добирати синоніми, антоніми. Наш урок – урок –ТЕЛЕПЕРЕ-ДАЧА. Сьогодні побуваємо у студії «ДІЄСЛОВО»

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «ФАКТИ»
 Візьмемо назву «дієслово», сама й підкаже , що діє слово. За частотою вживання дієслово займає 2 місце після іменника і має вдвічі менше, ніж іменник,слів.
 На позначення частини мови дієслово в українських граматиках 20 сто-ліття використовували терміни « дієслов, глагол» поруч з терміном «дієслово». Досить поширеним у галицьких граматиках також був термін « часівник2.використовували також терміни – синоніми « слово часове» чи « часослово».
 Без дієслова все лежить на місці, б’є байдики. Дієслово є тим механізмом, що всіх і все запускає в дію. Чи знаємо ми без дієслова, що в житті робиться, що з нами діється? Ні. А 3 часи в однині і множині, думаєте не мають великої вартості? Хто знає, чи була б нині написана історія, коли б не минулий час. Окрім цього дієслово дозволяє мріяти своїм майбутнім часом, потішає і старих, і малих, малює перспективу завтрашнього дня. У реченні також виступає головним і другорядним членом речення.
 Дієслово – слово діє.
Ходить, робить,носить, сіє.
Співає, плаче і радіє,
Усміхається і мріє.
Дієслово – слово діє.
Вірить, любить і жаліє.
Не злословить, не лукавить.
Серця ближнього не ранить.
Дієслово – слово діє.
Народилось і зоріє,
Розвивається і квітне.
Слово любе, слово рідне.

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «АКТУАЛЬНЕ ІНТЕРВ’Ю»
 Яка частина мови називається дієсловом?
 З якою частиною мови найчастіше зв’язане дієслово у реченні?
 Яким членом речення є?
 Назвіть часи дієслів.
 На які питання відповідають дієслова теперішнього ( минулого. майбутнього) часу?
 Як визначити час дієслова?
 Дієслова якого часу змінюються за родами?
 Як визначити рід дієслів минулого часу?
 На які питання відповідають дієслова в неозначеній формі?
 Як пишеться частка НЕ з дієсловами?

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «СВОБОДА СЛОВА»
Вдома ви написали міні-твір на тему « Весна» чи «Мама», використовуючи в ньому дієслова. Зачитайте свої твори.

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «КОРИСНІ ПОРАДИ»
 Каліграфічна хвилинка.
 Спишіть прислів’я на с. 87 підр.
 Яка пора року? (Весна)
 Який місяць? ( Травень)
 До нас прийшла довгождана весна. Все навколо радіє. Цьогорічна весна примхлива. Квітень був холодний. Початок травня дуже теплий і всі взялися до роботи. Адже весняний день – рік годує.
 Робота в групах.
 Поясніть прислів’я.
 На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить.
 Зробив діло – гуляй сміло.
 Чого вранці не зробиш, того ввечері не наздоженеш.
 Як робиш, те й маєш.

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «ФАЙНА ЮКРЕЙНА»
 Опитування.
 Запиши речення. Назви частини мови. Зроби граматичний розбір дієслова.
Настала рання весна. Сонце піднімається все вище. Земля звільнилася від сну.
 Робота за варіантами.
1 варіант: у другому реченні підкреслити основу речення.
2 варіант: у третьому реченні підкреслити основу речення.

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «ФАКТИ СПОРТУ»
Фізкультхвилинка .
 Надворі весна. Потягнемось до сонечка. Нахилимось до зеленої травички. Повернемось вправо, вліво, помилуємось природою. Присядемо. понюхаємо, як пахнуть квіти. Сядемо за парти і продовжимо працювати.

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «БИТВА ЕКСТРАСЕНСІВ»
 Хто більше добере іменників до дієслів « СПІВАЄ, ДРІМАЄ».

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «СЛУЖБА РОЗШУКУ»
Вибірковий диктант.
 Випишіть дієслова з віршів.
 Вийшов травень з лісу
Лугові вклонився.
Од вітрів і сонця
Луг зазеленився.
 Спасибі людям, що зростили ліс:
За всі дуби, ялини в пишнім гіллі
І за красу отих зелених кіс,
В яких стоять гнучкі берізки білі.
 Перепілка скаче
В молодій пшениці:
Виполемо зілля,
Нап’ємось водиці.
 Назвіть дієслова минулого ( теперішнього, майбутнього)часу.
 Назвіть дієслова, вжиті в однині ( множині).

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «ВЕСЕЛІ ПЕРЕГОНИ»
 Хто частини мови знає, зайве слово відгадає.
Зустрічай, чай, умикай, запитай.
 Тепер повинен, друже, ти споріднене слово до слова « ПИЛЬНУЮ» знайти.
Запилився, пилок, пилка, пильно.
 Знайди синонім до слова «КЕПКУВАТИ».
Вітатися, реготати, глузувати, штовхатися.
 У дієслів є теж антонім. Отож до дієслова « ПІДНЯТИ» доберіть антонім.
Вирівняти, відняти, опустити, зменшити.

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «ДОМАШНЯ ШКОЛА»
 «Сам собі вчитель»
- Ми повторили вивчене про дієслово. Ви були дуже уважні, відповідали на запитання. Але, можливо, хтось відчув невпевненість у знаннях. Вдома ще раз повторите вивчене.
 Підсумок уроку.
- Розкажіть, що сподобалось на уроці, що запам’яталось найбільше.
- Що вмієте, можете,знаєте?

Література
• Будна Н. О., Гемзюк О.Р. 600 диктантів з української мови для початкової школи, Тернопіль, На-вчальна книга – Богдан, 2007.
• Вашуленко М. С. , Мельничайко О. І. Рідна мова, 3клас. Частина друга./ «Освіта», 2003
• Гордіюк Н. М. Сходинки творчого зростання, 1 – 4 класи, Тернопіль, Навчальна книга – Богдан, 2007.
• Івакова І. І. Інтерактивні технології навчання у початкових класах, Тернопіль, Мандрівець, 2009
• Іванісова О. Є. Для розумників і розумниць. Формування енциклопедичної культури в молодших школярів, Тернопіль, Харків, Основа, 2006.
• Карнаух П. М. Цікаві завдання з української мови. 1 – 4 клас. Тернопіль, Навчальна книга – Богдан, 2003.

Делаем красивую и сексуальную попу
Різноманітність рослин у природі (водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні і квіткові росли)
Віднімання виду 53-8. Творча робота над задачею
«Мудра дівчина» (українська народна казка). Побутові казки
Л. Полтава «Лісова книга». В. Скомаровський «Три лижні». А. Костецький «Лист до птахів»
Текст. Поділ тексту на абзаци

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія