Пригоди останнього осіннього листочка
Мета: учити учнів складати оповідання (казку); описувати чарівне явище
природи – осінь, осіннє листячко; формувати практичні вміння засто-
совувати вивчені орфограми під час написання тексту; збагачувати
словниковий запас, розвивати творчу уяву, спостережливість учнів,
вміння висловлюваит свої думки, почуття;
виховувати інтерес і любов до природи, бажання описати природні
явища рідною мовою.

Обладнання: малюнки із зображенням пізньої осені, листячком,гілка з осіннім листячком,альбомні аркуші, різнокольорове осіннє листя, обкладинка дитячої книжки, таблиця “Структура тексту”, мультимедійна презентація
“ Осінні перетворення”, мікрофон, запис з класичною музикою.

Хід уроку

І ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Вчитель.
- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати твір. Робота складна, але цікава. Наприкінці уроку вас чекає приємний сюрприз, що стане підсумком нашої роботи. ( Вчитель під музичний супровід загадує загадку та ходить по класу, потім, коли діти відгадують, дістає з портфеля учня листочок). Відгадайте, про що ми будемо писати твір:
Листопад, листопад…
Золотий метелик
Залетів в моє вікно,
Всівся на портфелик…
(Листочок)

Вчитель: - Правильно. Останній осінній листочок. Щоб ви хотіли почути від листочка? Чого чекаєте від уроку? Що саме ми будемо писати?
- Ви уявите себе казкарями, складете розповідь- казку, про пригоди осіннього листочка.
Я принесла гілочку з листочками, для того щоб ви уявили образ героя.
(Учитель звертає увагу дітей на гілочку, яка стоїть у вазі)

- Діти, погляньте які це листочки ?
Діти: - Жовті, червоні, різнокольорові …
Вчитель: - Подумайте чому?
(Діти: відповідають, роблять власні припущення)

ІІІ П ІДГОТОВЧА РОБОТА.
1. Перегляд презентації “Чому листя змінює колір? ”
( 12 слайдів з осінніми пейзажами, осіннім листячком з коментуванням та поясненням)
Вчитель: - Тепер ми з вами знаємо чому листочки змінюють колір.

2. Робота з ілюстраціями «Пізня осінь»
Вчитель: - Який настрій викликають пейзажі пізньої осені?
( Відповіді дітей)
- Якою буде ваша розповідь- казка за інтонацією:

- веселою;

- ліричною;

- сумною; ?

3. Робота над структурою тексту.
( Вчитель демонструє дітям таблицю у вигляді дерева)

Вчитель: - Нагадайте, з яких частин складається текст?
(Зачин, основна частина, кінцівка)
- У написанні казки є свій секрет. Пам'ятайте прислів'я:
«Казка вчить, як на світі жить?» А чого вчитиме наша казка?
(Добра, розуміння, повги, товаришування, взаємодопомоги.)
- Подумайте, з чого ви почнете свою казку?
( З заголовка, назви)
- Придумайте її назву.
( Пригоди осіннього листочка)
- Подумайте, з чого ви почнете свою казку, про що піде мова в основній частині й які повчальні слова стануть основою вашої казки.

4. Колективна робота з класом.
(Учні пропонують різні варіанта початку казки)
Гра «Колобок»

(Вчитель тримає в руках м'яку іграшку, Колобок. Пояснює завдання дітям)
Вчитель: - Діти, оскільки ми з вами будемо писати твір-казку, тодо нас завітав
казковий герой, Колобок. Він котився, котився та й докотився до
нашаго класу.
Зараз до кого докотиться Колобок, той і запропонує свій варіант
зачину казки.
Діти тримають Колобка за ручку та надають варіанти зачину.
(Одного разу; жив собі; Я – останній осінній листочок)

Словникова робота
Діти, який зараз місяць?
(Листопад)
Вчитель: Вітер зриває з дерев останні листочки. Ось і на нашому дереві залишилось кілька чарівних листків, а чарівних тому, що на них є слова, які нам будуть потрібні при написанні казки про пригоди осіннього листочка.
(Опрацювання слів і словосполучень, які можна використати під час написання твору)

ФІЗКУЛЬТ ХВИЛИНКА
(діти під мелодію показують осінній листопад)

Вітер листячко гойдав
Вітер листячко зривав
Вітер швидко рахував:
Червоний лист, зелений лист,
Зачепився і завис.
Вітер листячко кружляв
Та за парти розкидав.

5. ПОЕТИЧНА ХВИЛИНКА

Вчитель: - Послухайте, як описують осіннє листя, настрій цієї пори року класики української літератури.
(Заздалегідь підготовлені учні зачитують уривки для створення відповідної атмосфери)

1. Небеса прозорі, мов
глибінь ріки.
Падають, як зорі, з явора листки.
Д. Павличко

2. Осінь клени одягає
у багрянцеві плащі.
І калині, й горобині принесла дари осінні.
Н. Забіла

3. Тихо осінь ходить гаєм.
Ліс довкола аж горить.
Ясен листя осипає.
Дуб нахмурений стоїть.
Н. Приходько

4. …Шелестить
Пожовкле листя по діброві;
Гуляють хмари; сонце спить…
Т. Шевченко

ІV СКЛАДАННЯ ТВОРУ Й ОФОРМЛЕННЯ КНИЖКИ

1. Зразок твору
( Зачитують діти. Троє учнів. “Зачин”, “Основна частина”, “Кінцівка”)

2. Написання учнями твору
(Учні записують казку на альбомних аркушах під музичний супровід: “Вальс осінніх листочків”)

3. Створення книжки
(Вчитель збирає листочки)
Вчитель: - Зібрані листочки мені щось нагадують. Що в нас вийшло?
Діти: - Книжка.
Вчитель: - Це і є сюрприз, який стане підсумком нашої роботи.
Ви – автори чудових казок, а я – помічник, який допоможе створити книжку.
Але чого не вистачає нашій книжці?
Діти: - Обкладинки.
Вчитель: - Як би ви назвали цю збірку казок?
Діти: - “Осінні казки”

(Вчитель дістає обкладинку, складає книгу, зверху на обкладинці пише назву : “Осінні казки”)

V ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Кошик з листочками від Зайчика”
(Проводиться для гостей та учнів)

(Вчитель дістає кошик прикрашений осіннім листячком, в якому сидить Зайчик з морквою. Кошик накрито хусткою, з-під хустинки виглядають різнокольорові стрічки, на кінчиках яких написані запитання. Діти читають запитання, відповідають, якщо відповідь вірна – тягнуть за стрічку та дістають подарунок з кошика (іграшки, горіхи, цукерки)).

ЗАПИТАННЯ:

1. Скільки речень потрібно записати в основній частині? (5-6 речень)
2. Для чого нам потрібен абзац? (Щоб відокремити одну частину тексту від іншої)
3. Чому листочки восени стають різнокольоровими? (Бо їм не вистачає світла і “фарба”, яка є в листочках стає видимою)
4. Яку функцію на землі виконує “пухка різнокольорова ковдра з листочків”? (Під цією ковдрою зимують: комахи, рослини. Вона захищає їх від холоду)
5. Який секрет є при написанні казки? (Казка повинна мати повчальний характер. “Казка вчить, як на світі жить”.)

Вчитель: Діти, дякую вам за плідну роботу, творчість. Сподіваюсь, що в майбутньому, ви станете відомими дитячими письменниками та будете створювати чудові казочки! До побачення!

Усне складання казки «У країні Шоколандії»
Інтегрований урок (математика, природознавство, трудове навчання)
Задачі на знаходження невідомого від’ємника. Знаходження значень виразів
Чай. Лікувальне значення рослинних чаїв
Интимная гигиена
Звук [ДЖ]. Позначення його буквосполученням «ДЖ»

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія