Наголос. Ненаголошені й наголошені голосні
Мета: закріплювати знання про наголошені та ненаголошені склади і звуки; вчити розпізнавати іменники, прикметники, дієслова. Розвивати вміння розпізнавати наголошений звук та склад, мовлення, увагу, пам'ять. Виховувати працьовитість, культуру праці, повагу до тварин.
Хід уроку
Слайд 1
І Організація класу
Продзвенів уже дзвінок
Всіх покликав на урок.
Тож і ми часу не гаймо
працювати починаймо.
- Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок - казка. Ми сьогодні завітаємо у гості до героїв улюблених мультфільмів та казок.
- Але що це? (йде дощ)
Слайд 2
- Нас супроводжувати буде герой одного із мультфільмів, який народився з дощу. Хто це? (Капітошка)
Слайд 3
- Який у нього настрій? Я бажаю вам протягом уроку мати хороший настрій, гарно працювати та отримати чудові оцінки.
- Тому девізом на урок ми візьмемо такі слова
Слайд 4
Думати швидко!
Виконувати чітко!
Творчо працювати!
Каліграфічно писати!
ІІ Актуалізація опорних знань
- А щоб розпочати нашу подорож Капітошка пропонує подумати. Тому він підготував вам розминку. Прцюємо парами.
Слайд 5
На кожній паті лежать фішки. Зараз я задаватиму питання. Першим відповідатиме перший варіант. Якщо ви відповіли правильно, то ваш сусід вам має дати фішку. Далі відповідатиме другий варіант, а фішки роздаватиме перший.
«Мозкова атака»
- З чого складається наше мовлення?
- Які ви знаєте речення за метою висловлювання?
- З чого складається речення?
- На що можемо поділити слова?
- Який склад називається наголошеним?
- Як називаються склади на які не падає наголос?
- Що ж із цим завданням ви справились. Розпочнемо нашу подорож. Подорожувати будемо на рідній хмаринці Капітошки.
Слайд 6
- А ось і перший будиночок. Але ми не можемо ввійти, бо щоб отримати дозвіл відчинити двері ми маємо виконати бажання господаря і провести каліграфічну хвилинку.
- Напишемо такі букви та буквосполучення.
В ід мі де ед ь
- Назвіть склади, які ми записали. Подивіться ще раз на наш запис і спробуйте скласти слово.
Слайд 7
- У цьому будиночку живе ведмідь.
- Що цікавого у слові Ведмідь? (це словникове слово)
- Як ми будемо писати Ведмідь чи Видмідь?
- Запишіть у зошити слово Ведмідь правильно, з буквою е.
- Складіть речення із словом ведмідь.
(Запис на дошці 1 дитиною. Підкреслити головні члени речення. Яке це речення за метою висловлювання? Позначити наголоси в словах.)
- Ведмедик дякує вам за допомогу. А ми продовжуємо подорожувати із Капітошкою. І він запрошує вас у гості до свого хорошого друга.
ІІІ Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- А перед тим як відправитись до наступного будиночка, пригадайте і скажіть якою була тема нашого попереднього уроку української мови? Вам допоможе ребус (наголос)
Слайд 8
ЛОС
ГО
- І сьогодні ми закріпимо наші знання про наголос.
- Для чого нам це знати?
ІV Робота над темою уроку
- А ось і будиночок друга Капітошки Вовка.
Слайд 9
- Але і тут нас чекає завдання - перепустка. Це диктант. (одна дитина на дошці записує слова)
Вовк, льон, метро, вишня, столяр.
- Поставте наголос в усіх словах.
(Перевірка світлофор)
- Вовчик дуже любить читати книги і зараз нам пропонує попрацювати з нашим підручником. Виконаємо вправу 68, на сторінці 27. Для того, щоб підготуватися до роботи з комп’ютером.
- Прочитайте перше завдання вправи.
- Запишемо слова коментуючи їх написання.
- Поділимо слова вертикальними рисками на склади.
- Поставимо наголос у кожному слові. На який склад падає наголос?
- Вовчик дякує вам за роботу, а ми рушаємо далі. А ви не стомилися? Давайте відпочинемо.
Сдайд 10
Фізкультхвилинка
— Прийшов час оцінювати наші знання. Зараз перша група працюватиме за комп’ютерами. Але для початку давайте прочитаємо правила роботи за комп’ютером.
Слайд 11
— Коли ви виконаєте завдання на комп’ютері, на екрані монітора з’явиться ваша оцінка. На останній парті вашого ряду лежать картки з відповідними балами. Ви берете ту картку яка відповідає вашому балу, сідаєте на місце і виконуєте завдання яке там вказане. Якщо ваша оцінка буде 10 балів ви виконуєте творче завдання з дошки.
Слайд 12
Творче завдання.
Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення. Поставте наголос у словах. Підкресліть ненаголошені голосні у виділених словах.
Сосни, біля, веселі, білочки, граються.
Вони, теплій, радіють, весні.
Звірята, зиму, жили, довгу, у лісі.
І група ІІ група ІІІ група
За комп’ютером
(Тести) Виконують завдання самостійно Працюють з вчителем

Завдання ІІ групі.
- Друга група виконує самостійно завдання за картками. Вам потрібно списати слова, вставляючи букви, і підкреслити наголошений голосний.
С_ло, л_сиця, м_док, оз_ро, ж_ття, н_діля, в_шневий.
Робота з ІІІ групою.
- Давайте дамо відповіді на запитання, щоб краще підготуватися до роботи за комп’ютером.
• Як визначити кількість складів у слові?
• Який склад ми називаємо наголошеним?
• Скільки наголошених складів може бути в одному слові?
- Зараз я читатиму слова, а ви подумайте і скажіть, скільки складів у слові.
Очі, ягода, вовк, береза, ніченька, галявина, заєць.
Підсумок.
- Перша група повернулася з-за комп’ютерів. Давайте послухаємо їхні результати.
І група ІІ група ІІІ група
Виконують творче завдання,
завдання за картками Працюють з вчителем За комп’ютером
(Тести)
Робота з ІІ групою
- Перевіримо виконане завдання.
- Зачитуємо слова ланцюжком, кажемо яку букву вставили, який голосний підкреслили.
- Зараз я зачитуватиму слова, а ви скажете, який склад наголошений у цих словах.
Зерно (2), овес (2), зорі (1), місяць (1), ювелір (3), верба (2), колосок (3).
• Як визначити скільки в слові складів?
• Скільки голосних звуків є в українській мові?
• А скільки букв їх позначають?
• Який склад ми називаємо наголошеним?
• Скільки наголошених складів може бути в українській мові?
Підсумок.
- Третя група повернулася з-за комп’ютерів. Послухаємо їхні результати.
І група ІІ група ІІІ група
Працюють з вчителем За комп’ютером
(Тести) Виконують творче завдання,
завдання за картками
Робота з І групою.
- Закінчили роботу за картками.
- Перевіримо як ви справилися з творчим завданням.
- Яке речення склали першим?
- Які ненаголошені голосні позначили у виділеному слові?
- Прочитайте слова: ЗАМО́К, ЗА́МОК.
- Що означають ці слова?
- Складіть два речення правильно вживаючи ці слова.
Підсумок.
- З-за комп’ютерів повернулася друга група. Послухаємо їхні результати.
V. Хвилинка-цікавинка.
- Ми з вами так багато говоримо про наголос. А можливо він і не обов'язково має бути у словах? Чи все-таки він важливий? Як ви вважаєте?
- А чи знаєте ви, що наука про наголос називається акцентологія. А наприклад в англійській мові наголос ставиться не над складом на який він падає, а перед складом.
Слайд 13
VІ. Домашнє завдання.

VІ Підсумок уроку
- Підведемо підсумок уроку.
- Який склад називається наголошеним?
- Як називаються склади на які наголос не падає?
- Які завдання були найцікавішими?
- Діти, скажіть будь ласка, до кого ми ходили в гості? З ким ми подорожували?
- Наші герої залишають нам послання і я пропоную вам його прочитати.(З пропусками букв)

Закріплення ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове
Интимная гигиена
Розв’язування задач (1клас)
Слова назви предметів (іменники)
Вправи та задачі на засвоєння вивчених таблиць множення та ділення
Голосні звуки, позначення їх буквами на письмі

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія