Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел
Тема: Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел (закріплення). Складені задачі на збільшення й зменшення суми двох чисел на кілька одиниць.

Мета: Закріплювати в учнів уміння письмово додавати й віднімати двоцифрові числа; складати й розв’язувати задачі на дві дії; розвивати логічне мислення, схильність до аналізу й синтезу; виховувати уважність, старанність.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Подивіться у вікно
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте: хто вона,
Бабуся чепурна? (Зима)
- По чому ми дізнаємося що прийшла зима?
- Як треба одягатися взимку, щоб не змерзнути?
- А ось спробуйте відгадати про що йтиметься в цій загадці.
Хоч хатинонька маленька,
та затишна і тепленька:
як мороз кусається,
п’ять братів сховається. (Рукавиця)
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні у нас зимовий урок математики, на якому ви використаєте знання отримані на попередніх уроках. Ми будемо додавати і віднімати двоцифрові числа, розв’язувати складені задачі. А щоб урок пройшов успішно, нам допоможуть ось ці чарівні рукавички. Вони підкажуть нам про те, які завдання ми виконаємо на уроці.
1) Усний рахунок.
Гра «Спустімося з гірки».
- Взимку діти дуже люблять гратися. А які зимові розваги знаєте ви?
- Чи любите ви кататися на санчатах?
- І ось перша рукавичка принесла нам таке завдання. Потрібно спуститися з математичної гірки, обчислюючи приклади як кругові.
- Молодці! Ви добре впоралися із завданням.
2) Каліграфічна хвилинка.
- Поглянемо, що ж нам принесла друга рукавичка.
- Вона пропонує нам провести каліграфічну хвилинку.
- Відкрийте зошити, покладіть його під кутом, а ноги поставте під прямим кутом.
- Скажіть скільки клітинок потрібно пропустити від попередньої роботи? Запишіть число, класна робота.
- Скажіть, а скільки чарівних рукавичок завітало до нас на урок? (7)
- Тож запишіть рядочок цифри 7. Сидіть рівненько, пишіть охайно, красиво.
- А тепер запишіть всі двоцифрові числа, де у розряді одиниць буде цифра 7.
- Перевіряємо за допомогою пальчиків.
3) Математичний диктант.
- Скажіть, які новорічні свята приходять до нас у грудні?
- Яке найголовніше свято грудні, на яке чекають і дорослі, й діти? Так це Новий рік.
- Назвіть головних героїв цього свята.
- З кожним роком Дід Мороз стає все сучаснішим і сучаснішим. В нього вже з’явився ноутбук, інтернет, мобільний телефон.
- Урок у нас незвичайний, сповнений несподіванок. І ось сьогодні зі мною сталася прикрість. Я хотіла зателефонувати Дідусю Морозу та запросити його до вас на свято, але загубила номер його мобільного.
- Відновити номер можна виконавши завдання, яке принесла нам третя рукавичка. А це математичний диктант.
- Приготуйтеся записувати числа у рядочок через клітинку. Хто не знає відповіді робимо прочерк.
 Запишіть число, в якому 10 десятків. (100)
 Запишіть число, яке передує числу 47. (46)
 Запишіть число, в якому 8 десятків і 5 одиниць. (85)
 Запишіть число, яке є сумою чисел 60 і 3. (63)
 Запишіть число, яке є різницею чисел 46 і 6. (40)
- Перевіряємо за допомогою оплесків рук. (фіксую на дошці правильні відповіді)
- Ну ось, мобільний є, ми обов’язково зателефонуємо Дідусю і запросимо його на свято.
ІІІ. Розвиток математичних умінь.
1) Робота в групі
- А нас чекає наступна рукавичка і її завдання робота в групі.
- Сьогодні у нас скільки неприємностей. До нас завітали сніжинки, але вони зачаровані.
- Ви знімете з них чари, коли правильно розв’яжете приклади.
- А щоб швидше їх розчарувати 1 група прокоментує розв’язок першого прикладу, 2 група – розв’язок другого прикладу, 3 група – третього прикладу, а 4 група – четвертого прикладу.
- Чари зникли і сніжинки дякують вам за це.
- Поки ми працювали, морозець надворі приготувався пощипати ваші щічки і носики.
- Тому, щоб не замерзнути виконаємо завдання із наступної рукавички. Зробимо фізкультхвилинку.
2) Фізкультхвилинка.
- Встаньте із-за парт. Робіть як я.
- Намалюйте очима ялинку.
- Подивіться, як падають сніжинки з неба на землю.
- Подивіться як сніжинка впала вам на ліве плече, на праве плече.
- А тепер погляньте як сніжинка впала вам на носика.
- Зловіть сніжинку лівою рукою, а тепер правою рукою, зловіть обома ручками
- Покружляйте на місці як сніжинки.
- Тихесенько сядьте за парти.
3) Розв’язування задач.
- Скажіть будь ласка, що потрібно для того, щоб не застудитися взимку?
- Давайте поглянемо яке завдання принесла наступна рукавичка. А це задачі.
- Відкрийте підручник на с. 82, знайдіть задачу під № 4, 3, 1. (№431)
- Прочитайте її самостійно.
- А щоб було зрозуміло всім присутнім про що розповідається в задачі, її вголос прочитає ………..
- То скільки драже потрібно на тиждень двом другокласникам?
- Прокоментуй обчислення задачі.
- Скажіть, яка головна красуня на Новорічному святі, біля якої співають пісні, розповідають вірші, водять хороводи?
- А чи любите ви прикрашати ялинку. Ось і сьогодні ми прикрасимо ялинку, але після того як розв’яжемо задачу про іграшки.

Зірочок – 15
Кульок – 26
Сніжинок - ?, на 12 більше

- Про що відомо в задачі?
- А що треба дізнатися?
- Чи можемо відразу дати відповідь на головне запитання задачі? Чому?
- Якою дією дізнаємось скільки було зірочок і кульок разом?
- Чи можемо тепер дізнатися скільки було сніжинок?
- Якою дією?
- Якими способами можна розв’язати задачу?
- А ми розв’яжемо її по діях.
4) Робота з геометричним матеріалом. Робота в парах.
- Як ви готуєтесь до Нового року. А остання рукавичка пропонує нам попрацювати в парах і підготувати клоуна Тошу до Нового року.
- Ми пошиємо йому новорічний костюм.
- Подивіться на клоуна і скажіть, що йому потрібно.
- На яку геометричну фігуру схожа шапочка? (трикутник)
- На яку геометричну фігуру схожі штанини? (прямокутник)
- На яку геометричну фігуру схожий каптанчик без рукавів? (квадрат)
- І щоб швидше справитися із завданням ми утворимо із кожного ряду бригаду кравців.
- 1-ша бригада шитиме шапочку для клоуна.
- 2-га бригада шитиме каптанчик.
- 3-я бригада – штанці.
- Але перед тим, як приступити до роботи, давайте згадаємо, що таке периметр? (сума довжин усіх сторін фігури). Тепер приступаємо до роботи.
- На цьому ряді найсправніші кравці. Але давайте за допомогою оплесків рук перевіримо чи правильно ви обчислили периметр.
- Починаємо зі слів: Периметр трикутника - …..
- Тепер в нас клоун прийде красивим на свято.
IV. Підсумок уроку.
- Як і перед Новим роком всі чекають на останню хвилину, згадують, що було приємного у минулому році, так і добігають останні хвилини нашого уроку.
- Давайте пригадаємо, що ми робили на сьогоднішньому уроці.
- Яке завдання від чарівних рукавичок вам сподобалося найбільше?

Тематичне оцінювання
Твой Первый Раз
Віднімання виду 53-8. Творча робота над задачею
Наші помічники - органи чуття
Леся Українка «Біда навчить»
Як матусю рідну, бережіть природу

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія