Перевірка віднімання додаванням. Знаходження значень виразів з буквеним компонентом

Мета: формувати вміння складати й розв’язувати задачі на дві дії, які містять знаходження невідомого зменшуваного; формувати вміння знаходити периметр трикутника.

Обладнання: картки для опитування, геометричний матеріал, предметні малюнки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Робота біля дошки (двоє учнів) та на картках (решта учнів).

I варіант

• У двох пакетах 45 огірків. У першому пакеті — 20 огірків. Скільки

огірків у другому пакеті?

• Розв’язати рівняння.

х + 8 = 21

II варіант

• У кожному з відер по 12 л води. Вилили 9 л води. Скільки літрів води залишилось у відрах?

• Розв’язати рівняння.

х + 15 = 30

Перевірка — взаємоперевірка в парах.

III. Узагальнення знань про зв’язок дій додавання й віднімання

1. Повторення назв компонентів при відніманні (№ 69).

2. На основі віднімання скласти два приклади на додавання.

28 – 5 = 23

68 – 12 = 56

3. Пояснення правила перевірки віднімання додаванням (№ 71) учителем. Читання правила учнями.

4. Самостійна робота: розв’язування прикладів з перевіркою (№ 72).

5. Фізкультхвилинка.

6. Робота над задачею № 74.

— За коротким записом складіть задачу.

— Складіть план розв’язання задачі. Що можна визначити першою дією?

— Якщо знатимемо, скільки метрів тканини відрізали і скільки залишилось, то про що можна буде дізнатись?

— Запишіть розв’язання задачі в зошитах.

7. Знаходження значень виразів з буквеним компонентом (№ 73).

8. Робота з геометричним матеріалом.

Назвати серед зображених фігур трикутники.

 

— Що таке периметр фігури? Як знайти периметр фігури?

— Знайдіть периметр трикутників (№ 75).

IV. Підсумок уроку

— Доповніть речення: «Щоб перевірити віднімання додаванням, потрібно...»

V. Домашнє завдання

№ 77, 78.

Додатковий матеріал

ГРАФ-СХЕМИ

Варіант 1

 

Відповідь: 60.

Варіант 2

 

Відповідь: 88.

 

Варіант 3

 

Відповідь: 66


Вода
Тваринний світ Червоної книги
Кожна людина має право на надійне житло Мета: допомогти учням усвідомити важливість однієї з основних потреб людини — у зручному житлі; озна
Узагальнюючий урок про слова-назви предметів-іменник
«Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» (народна легенда). Українські народні пісні
Складання діалогів з дотриманням правил мовленнєвого етикету

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія