За добро добром платять. Кривенька качечка
I.Організація класу.

Нумо, дітки підведіться !

Всім приємно посміхніться,

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок!

Чи цікаво вам дізнатися,

Що сьогодні може статись?

Ну , то ж всядьтеся зручніше

Почнемо урок скоріше!

Перевірте чи все готове у вас до уроку.А щоб наш урок пройшов добре, посміхніться один одному і скажіть на вушко щось приємне.

Девіз нашого уроку:(слайд 1)

Гарно читаємо, чітко відповідаємо,

Мову свою розвиваємо.



II.Актуалізація опорних знань.



1.Фронтальне опитування. « Мозковий штурм».

-Який розділ ми вивчаємо?

- Які жанри усної народної творчості вам знайомі?

- Над яким жанром ми працювали?

- Що таке казка?

- Які казки ми вивчаємо?



2. Розвиток читацьких навичок.(слайд 2)

Зійшли хмарки , і небо засиніло ,

І сонце ген з-за обрію пливе,

І всюди заіскрилось, засвітилось,

Напевне диво-казка тут живе.

А до неї ми потрапимо , якщо відчинимо чарівне віконце. Для цього треба справитися із завданнями.



Гра «Блискавка»

Казка, казати, качка, казкар, казковий.

-Яке слово зайве? Чому? (КАЧКА, бо всі інші спільнокореневі)



Робота з деформованим прислівям.( Слайд 3)



добром За платять добро.

У реченні заблукали слова, допоможемо їм знайти їхнє місце.

За добро добром платять.( Слайд 4)



Що це? Як ви розумієте це прислівя?( читаємо хором)
Це і є темою нашого уроку.

( СЛАЙД 5 відкрите вікно)

Наше віконечко запрошує в чарівну країну народної казки.





III.Вивчення нового матеріалу.

1.Підготовка до сприймання теми уроку.

А ще до нас сьогодні завітала незвичайна гостя.Здогадайтеся, з якої вона казки ?( Відкриваю дівчинку з кужілочкою та веретенцем.)

(Слайд 6)

Так , це- героїня української народної казки « Кривенька качечка»

2.Словникова робота .( Слайд 7)

Починочок- пряжа, намотана на веретенце.

Веретенце- деревяний пристрій для ручного прядіння.

Кужілочка-частина прядки, на який намотують пряжу.

Полинули- полетіли.

(Показую починочок, кужілочку та веретенце).

3. Первинне читання казки.

- Про кого розповідається у казці?

4.Перевірка сприймання казки.

- Чи сподобалась вам казка?

- Які дійові особи казки?

5.Читання казки учнями.

- А щоб краще зрозуміти зміст казки, прочитаємо її ще раз.

Читання по частинах.



А) 1-а частина – до слів «…а самі знов пішли по грибки».

Читання «Ланцюжком»

Б) 2-а частина – до слів «Так і зробили»

Читання « на буксир»



В) 3-а частина – до слів «Не плач, галочко!». Читання «луною».

Г) 4-а частина . Читання «День і ніч».

- Прочитайте мовчки пісеньку дівчини й каченят.

- Як, по-вашому, треба читати пісеньку каченят?(Наспівно, заклично). А дівчини?(Із почуттям образи, із запевненням).





Фізкультхвилинка.

А зараз ми самі побудемо трошки каченятами , спробуємо скинути качечці по пірячку, підбадьорити себе та її.Відпочинемо.

Танець маленьких каченят.

Робота в групах

1 група ( Розумники)- 1 частина.Переказати близько до тексту.

2 група(Кмітливі) – 2 частина. Знайти у частині слова, що вказують, якою була дівчина.

3 група(Читайлики) – 3 частина. Вибіркове читання до слів « От дід тоді зробив їй кужілочку й веретенце...»

- Що дід з бабою зробили з гніздечком?

- Як вона на це відреагувала?

- Звертання діда з бабою до дівчини.

- Що вона їм відповіла?



4 група(Веселуни) – 4 частина.Прочитаємо цю частину в особах.(2 дітей читають за автора і дівчину, всі інші діти – хором за каченят.)

Капітан кожної групи вибирає ілюстрацію до своєї частини казки і прикріплює на магнітну дошку.Це і є малюнковий план казки.

Даю час на виконання завдань, по черзі виступають представники груп.

6. Робота над змістом.Усвідомлення морально-етичної спрямованості казки.Гра «Мікрофон»

- Що доброго зробили дід з бабою?

- Чим їм відплатила дівчина?

- Чому вона це робила?

- Чому дівчина не захотіла залишитися в діда з бабою?

- Чому вони спалили гніздечко качечки?Невже вони були злими?

- Як ви думаєте, як почувала себе вона , коли спалили її гніздечко?

- Що в цій казці схвалюється, а що засуджується?

- А що могло б бути , якби дід з бабою не спалили гніздечко?

- Чи дійсно ця казка є чарівною?Доведіть.Що чарівного тут є?

Гра «Крісло автора»

- А зараз уявіть , що ви є одним із персонажів казки, як би ви чинили на його місці?( На столі капелюх, хустина та віночок.Діти по черзі одягають один із атрибутів і дають відповіді.)



- Як ви вважаєте, куди полетіла наша качечка з табуном качок?

- Якщо вона відлетіла у теплі краї, то якою саме качечкою була наша?(Дикою).

- А чи всі качечки відлітають у теплі краї?( Ні , свійські залишаються)

- Які ще птахи відлітають у теплі краї ?

( Слайд 8)

7.Робота з прислівями. Визначення головної думки казки.

( Слайд 9)

На рідній стороні і камінчик знайомий.

Слово - не горобець, вилетить- не спіймаєш.

Добре роби- добре і буде.

Яке з цих прислівїв виражає головну думку казки?


IV.Підсумок уроку.

Так, за кожен свій вчинок , добрий чи не зовсім, обдуманий чи ні , людина несе відповідальність.

А що ми , школярі та просто діти , можемо робити доброго? Над цим питанням задумались учні нашого класу.
Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу хатку пластилінову зліпити.

А біля неї тин, а поруч квіти,

А далі граються маленькі діти.

Що можу я на світі доброго зробити?

Природу можу, ліс, річки любити,

Кота і песика приблудного нагодувати,

І годівничку для птахів побудувати.

Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу математику учити,

Писати вчитись і учити рідну мову,

Щоб грамотно вести мені розмову.

Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу вдома прибирати й гарно шити,

Я можу радувати тата й маму,

Коли я роблю такі добрі справи.

Я можу радувати дідуся й бабусю,

Як прийду в гості і привітно посміхнуся.

І защебечу – цим здоров’я їм додам,

А ще у мене є багато інших справ...

Сподіваюсь, що після цього уроку ви будете робити тільки добрі та обдумані вчинки. А ще свої побажання вам на чарівних пірїнках залишила кривенька качечка.Одною із хороших справ буде виконання домашнього завдання.

Д. З.

Чувствуешь ли ты что живешь?
Стійкі і нестійкі ступені мажорного звукоряду. Вивчення української народної пісні "Веселі чобітки”
Закріплення вивчених способів додавання і віднімання в межах 100
Аукціон знань з української мови. Частини мови (Іменник, прикметник)
Миколай іде, чемним діткам подарунки несе
Массаж головы. Как делать массаж

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія