Українська народна казка «Колосок»
Мета: Вчити дітей читати в особах , аналізувати вчинки дійових осіб, давати
їм характеристики , виховувати бажання допомагати дорослим і один
одному, викликати негативне ставлення до ледарів.

Обладнання: Ілюстрації до казки , малюнки півника і мишенят, таблиці.

Хід уроку
I. Організація класу.
-Я рада вас бачити на уроці читання . Ми знову з вами в королівстві казок і будемо пізнавати нове, цікаве, казкове. Ну, що ж, починаємо.

II. Мовна розминка.

1.Учні читають із дошки прислів’я на одному мовному видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи 2-3 рази.
- Робота спільна – як пісня весела.
- Умілому усяка робота легка.
- Праця чоловіка годує, а лінь марнує .
- Хто нічого не робить, той ніколи не має часу .

2. Робота з чистомовкою.
- Щоб наше мовлення було правильним , працюємо з чистомовкою.
Че-че -че- влітку сонечко пече,
чу-чу-чу- всім спечу по калачу,
чі-чі-чі- не лежи на печі.

3. Робота зі складовою таблицею.

4. Стежина скоромовок!
- Пройдемося стежиною скоромовок.

Женчик – женчик невеликий,
На черчику черевики.
І шапочка чорненька,
І латочка червоненька.

III. Перевірка домашнього завдання.
- Зберіть усі знання і сили ,
згадайте все, що дома вчили .

1) Тестування за казкою « Лисичка і журавель .»

Казка починається словами:
а) йшла Лисичка лісом ;
б) були собі Лисичка та Журавель.

Лисичка і Журавель зустрілися:
а) в полі;
б) в лісі.

Першим запросив до себе в гості :
а) Журавель ;
б) Лисичка.

Лисичка подавала їжу :
а) у тарілці;
б) у глечику .

Лисичка була :
а )щедрою ;
б) скупою .

Журавель був :
а) жадібним ;
б) ввічливим .

2) Переказ казки від імені Лисички , від імені Журавля ..

IV. Повідомлення теми і мети уроку
- Щоб дізнатись назву казки, яку будемо читати на уроці, відгадайте ребус.
” (російська назва)

( Колосок)

- А якщо ще й загадку відгадаєте, то дізнаєтесь, хто буде дійовими особами казки.
Хвіст – як ниточка,
Сама – як калиточка,
Любить дуже ніч і тишу
Це маленька сіра … (миша).

- Хто найраніше встає? ( Півень).
- Прочитайте з дошки тему уроку. Поясніть, як ви розумієте цей вислів.
- Прочитайте назву казки. Хто її автор?

V. Опрацювання казки
1. Читання казки вчителем .
- Хто були Круть і Верть ?
- Як звали півника ?
- Що знайшов півник ?
- Що любили робити мишенята ?

2. Словникова робота .
Ціп – це знаряддя для молотьби зерна, яке складається із двох палок, з’єднаних між собою ременем.
Млин – це споруда для розмелювання зерна на борошно.

3. Читання казки вголос за логічно завершеними частинами.
1). Зачин.
-Чи можна дати характеристику героїв? Яку?

2). Читаю до слів «…глядіть, скільки я зерна намолотив!»
- Хто виконував роботу?
- Що робили мишенята?

3). «… взяв собі на плечі мішок і пішов».
- Хто поніс мішок до млина?

4). «…мабуть, мені доведеться».
- Як ви думаєте, хто спече пироги?

- Дочитайте казку мовчки і скажіть, як ви зрозуміли зміст останнього речення?
- Чи справедливо вчинив півник?
- Кого з героїв казки вам шкода ? Чому ?
- Який епізод казки вас найбільше схвилював ?

VI. Фізкультхвилинка

4. Читання казки в особах .
-В театр ми пограємо ,
в особах почитаємо .
Звертайте увагу на розділові знаки і слова що «підказують» інтонацію речень .
(Читаємо від слів «...от якось підмітав півник …»)

5. Інсценування казки від слів «...спеклися пироги ,півник їх вийняв…»
- Продовжуємо грати,
будемо казку інсценувати .

6. Творча робота.
- Подумайте , що буде з героями після закінчення твору .
- Де треба було змінити сюжет казки , щоб мишенята змогли їсти пироги?
- Виберіть прислів'я , які виражають головну думку казки.

Робота спільна - як пісня весела.
Праця чоловіка годує, а лінь марнує .
На чужу роботу дивитись - ситому не бути.
Умілому всяка робота легка.
Хто нічого не робить, той ніколи не має часу .

8. Характеристика героїв казки. Складання «Асоціативного куща».
- Які слова спадають на думку, коли чуєте слово «півник» чи «мишенята».
Вийдіть до дошки і запишіть біля відповідного героя свої слова.

VII. Підсумок уроку.

- Хто з героїв сподобався? Чому ?
- Як ви вважаєте , чи; добре вчинив півник щодо мишенят?
-А як би вчинили ви на місці півника!
- Чи завжди ви допомагаєте дорослим, коли вони просять?
- Чи не поводитесь інколи , як мишенята?
- Чого вчить ця казка?
- Які інші назви має казка?

- Виберіть слова з таблиці, які б залишилися у нашому класі.
1. Рано прокидатись.
2. Лінуватись.
3. До роботи братись
4. Нероби.
5. Старатись.
6. Ледарі.

VIII. Домашнє завдання.

Галина Демченко «Калина» (казка). Загадки
Поняття про швидкість. Одиниці швидкості. Задачі на знаходження швидкості руху
Як розмножуються тварини. Контрольна робота
Ознайомлення з найуживанішими вставними словами. Виділення вставних слів на письмі комами
Стійкі і нестійкі ступені мажорного звукоряду. Вивчення української народної пісні "Веселі чобітки”
Написання тексту-міркування

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія