Твір Пауло Коельо «Алхімік»
Мета: зацікавити учнів художнім читанням, спонукати до нього; ознайомити з одним із найпопулярніших у світі письменників сучасності та його творчістю; розвивати навички аналізу самостійно прочитаних творів, висловлення своєї думки про них; виховувати любов до літератури, прагнення до самопізнання та самовдосконалення.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, схема.

Тип уроку: бесіда з позакласного читання.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності учнів

У ч и т е л ь. Замислимося над такими цифрами: він добре відомий і популярний більш ніж у 150 країнах світу; його твори перекладені близько 60 мовами різних народів; його найвідоміша книга вийшла загальним накладом більш як 40 мільйонів примірників. Це про бразильського письменника Пауло Коельо і його знаменитий твір «Алхімік». «Алхімік» — це мовби сучасний «Маленький принц». Глибока і проста книжка»,— писав Милорад Павич. Що знайшли ви для себе у цій книзі, обговоримо на уроці.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Бесіда з позакласного читання

1. Експрес-опитування з метою з’ясування читацьких інтересів школярів; коментування й підсумки вчителя

2. Повідомлення учнів про життєвий і творчий шлях П. Коельо

— Пауло Коельо — знаменитий бразильський письменник і поет.Опублікував загалом 16 книг — романів, коментованих антологію, збірок коротких оповідань-притч. Прославився на пострадянському просторі після видання роману «Алхімік», який довго залишався в першій десятці бестселерів. Загальний наклад роману на всіх мовах перевищує 100 мільйонів.

Народився Коельо 24 серпня 1947 року в Ріо-де-Жанейро, Бразилія, у благополучній родині інженера Педро і Ліжії Коельо. У сім років його відправили до єзуїтської школи Святого Ігнатія Лойоли, де вперше виявляється його бажання писати книги. Мрія стати письменником не знайшла порозуміння в його родині, тому під тиском рідних він вступає на юридичний факультет університету Ріо-де-Жанейро, але незабаром кидає навчання і займається журналістикою. Розбіжності між ним і родиною дедалі збільшувалися, і 17-річний Пауло був примусово поміщений у приватну психіатричну клініку на курс лікування. Але ні лікування електрошком через виявлену шизофренію, ні другий курс лікування не змінили його впевненості в собі — і він втік із клініки, поневірявся деякий

час і згодом повернувся додому.

Через рік він примкнув до руху аматорського театру, який у Бразилії 60-х років став масовим явищем — не тільки мистецтва, але й соціального протесту.

Театрально-протестна активність для Коельо закінчилася в лікарні, звідки він знову втік, але безгрошів’я змусило його знову повернутися додому. Урешті-решт після третього курсу лікування його сім’я змирилася з тим, що «нормальна» робота — не для нього. Пауло Коельо продовжував займатися театром і журналістикою.

1970 року почав подорожувати по Мексиці, Перу, Болівії, Чилі, Європі й Північній Африці. Через два роки Коельо повернувся до Бразилії і почав писати вірші для пісень, що стали потім дуже популярними, працював із відомими бразильськими виконавцями, зокрема з Р аулем Сейшасом. Як письменник зізнається в одному з інтерв’ю, у цей час він познайомився з роботами суперечливого англійської містика Алістера Кроулі, що вплинули на його творчість, яка поширилася не тільки на музику, але й на плани створення «Альтернативного товариства», яке мало стати громадою анархістів у штаті Мінас-Жерайс, заснованою на ідеї Кроулі: «Роби що хочеш — такий весь закон». Бразильські військові, які прийшли до влади в результаті перевороту 1964 року, уважали цей проект підривною діяльністю і взяли всіх імовірних членів під варту. Відомо також, що під час перебування у в’язниці Коельо і Сейшаса катували. Вийти з в’язниці Коельо несподівано допомогло минуле: його визнали неосудним і відпустили.

Пізніше, у Голландії, він зустрів особистість (звану їм Джи (лат. J) у «Валькіріях», «Паломництві» і на його сайті «Воїн Світла»), яка змінила його життя і посвятила в християнство. Він став членом католицької групи, відомої як RAM (Regnus Agnus Mundi), де Джи був його Учителем. 1986 року Коельо пройшов Шляхом Сантьяго, старовинним іспанським шляхом паломників, і описав пізніше все, що відбулося, в книжці «Щоденник Мага».

Зараз він живе з дружиною Крістіною в Ріо-де Жанейро, у Бразилії, і в Тарбі, у Франції.

У 150 країнах світу було продано понад 86 мільйонів примірників книг Пауло Коельо, перекладених на 67 мов. Він одержав безліч призів та нагород у різних країнах, включаючи Францію (La Legion d’honneur) та Італію (Super Grinzane Cavour Book Award). Крім того, ним написані твори «Паломництво» (лягло в основу комп’ютерної гри, розробленої компанією Arxel Tribe), «На березі Ріо-П’єдра сіла я і заплакала…» і «Валькірії». Його новела «Заїр»,

видана 2005 року, була заборонена в Ірані з конфіскацією 1000 копій, але згодом її все ж таки дозволили друкувати.

Твори Коельо входили до списку бестселерів не тільки в Бразилії, але й у Великій Британії, США, Франції, Німеччині, Канаді, Італії, Ізраїлі, Фінляндії та Греції. «Алхімік» донині залишається книгою-рекорсменом за кількістю продажів в історії Бразилії, її згадують у Книзі рекордів Гіннеса. Коельо є автором бестселерів португальською мовою.

Незважаючи на успіх, численні бразильські критики вважають його незначним письменником, чиї роботи занадто прості. Деякі з них також називають його роботи «комерційними» та орієнтованими на ринок. Його обрання до Літературної академії Бразилії

заперечується багатьма бразильцями. Відома російська телеведуча ісценарист Авдотья Смирнова сказала про нього таке: «Подразнення, яке Коельо викликає у будь-якого хоч почасти літературно досвідченого читача, пояснюється перш за все його надзвичайною серйозністю, гусячою якоюсь важливістю — нудьга смертна, на весь роман жодного жарта, жодної посмішки, жодної гостроти. Я маю на увазі не хиханьки-хаханьки, гостроти в літературі бувають які завгодно — фонетичні, філософські ідіоми; але ось так, без жодної навіть тіні жонглювання, без найменшого артистизму, без натяку на гру розуму — так справжня література не пишається. Тим часом саме ця серйозність і робить Коельо таким популярним письменником».

Стилізації в дусі Коельо присутні в книгах Анхеля де Куатьє.

3. Евристична бесіда

· ŠŠ Які враження у вас склалися про твір П. Коельо?

· ŠŠ Який цей твір за жанром? Свою думку доведіть. (Повість-парабола)

· ŠŠ Які риси постмодернізму ви помітили в «Алхіміку»? (Інтертекстуальність, позачасовість тощо)

· ŠŠ Розкажіть про сюжетну лінію твору.

· ŠŠ Охарактеризуйте образ головного героя повісті іспанського пастуха Сантьяго.

· ŠŠ Які моральні уроки містить книга, у чому її притчевість?

· ŠŠ Прокоментуйте висловлювання П. Коельо:

«У кожного своє Особисте призначення в житті, і через це людина живе у світі…»

«Якщо ти чогось бажаєш, то Всесвіт сприятиме тому, щоб твоє бажання здійснилося…»

«Кожному дається дар: можливість вибору. Тому, хто не використав цей дар, він стає прокляттям,— інші будуть завжди обирати за нього…»

«Усе, що відбувається в теперішньому, впливає на майбутнє та є спокутою минулого».

4. Розв’язання проблемних питань

· ŠŠ У чому, на вашу думку, секрет популярності твору П. Коельо«Алхімік»?

· ŠŠ Хто такий Алхімік? У чому парадоксальність цього образу? (Алхімія — лженаука; алхіміки асоціювалися із шарлатанами, лжевченими, які марнували життя й зусілля, прагнучи перетворити інші метали, речовини в золото. Тут алхімік — той, хто знаходить філософський Камінь, Еліксир Життя.)

5. Накреслення «сюжетної» параболи роману у вигляді схеми, поясніть значення зупинок

Можливий варіант відповіді

Кожна зупинка, кожен епізод відкривають героєві якусь істину, мають алегоричне значення.

«Тариф» — «Усе у світі має ціну».

«Танжер» — «Ніколи не відмовляйся від своєї мрії».

«Пустеля Сахара» — «Усі ми — частинки Світової Душі».

«Оаза Ель-Фаюм» — «Любов — це сила, яка трансформує й удосконалює Світову Душу».

«Табір блакитних вершників» — «Я здатен творити чудеса».

«Стара церква» — «Скарби там, де заплаче серце».

· ŠŠ Назвіть літературні паралелі твору «Алхімік» (А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц», Е. Хемінгуей «Старий і море», Ґ. Ґарсія Маркес «Сто років самотності», Е. Андієвська «Казка про як» та ін.)

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи — написання твору за темою «Постмодернізм» та творчістю Ґ. Маркеса, М. Павича, П. Коельо.

V. Підсумки уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

· У творі П. Коельо мене вразило…

· Мені припала до душі думка…

· Для мене відкрилася сучасна література, як…

Успеть понравится за 12 секунд.
Свято народної казки
Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками
Какие слова любят слышать мужчины
Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел
Веселіш пори немає

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 6
    Гостей: 6
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта