Семінарське заняття «Екологічні проблеми і їх вирішення»
Мета уроку: узагальнити й закріпити зания учнів за темою: «Природні джерела вуглеводнів»; підкреслити важливість екологічного аспекту в одержанні й застосуванні палива.

Очікувані результати: творчий підхід учнів до вирішування екологічних проблем.

Обладнання:

Тип уроку: урок узагальнення знань і вмінь учнів.

n 1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________,

кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

n 2. Етап перевірки домашнього завдання

2.1. Перевірка письмового завдання біля дошки.

2.2. Фронтальне опитування за запитаннями підручника.

n 3. Етап підготовки учнів до активного й усвідомленого засвоєння нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети і задач семінарського заняття.

n 4. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення вислову

Однією з найбільш гострих проблем сучасності є збереження навколишнього середовища. Будь-які успіхи науково-технічного прогресу будуть знецінені, якщо вони супроводжуються руйнуванням природи. Людина не зможе жити без чистого повітря, вільного від шкідливих домішок, води та продуктів харчування.

Тейяр де Шарден

— Чи можна на сучасному етапі розвитку цивілізації повністю відмовитися від шкідливих промислових технологій?

— Як поєднати науково-технічний прогрес і охорону природного середовища?

— Які ще ви знаєте вислови, що закликають людство звернути увагу на екологічні проблеми?

n 5. Узагальнення і закріплення знань

(Проведення семінарського заняття)

5.1. Виступи учнів із доповідями за пропонованими темами:

1. Найважливіші родовища кам’яного вугілля, нафти й газу в Україні.

Головні моменти:

Запаси паливних ресурсів України характеризуються переваго в їхній структурі твердих видів палива (кам’яного вугілля, пальних сланців і торфу) і дефіцитом рідких і газоподібних вуглеводнів. Відсутність достатньої кількості нафти і природного газу створює значні труднощі в розвитку економіки.

2. Використання природних джерел вуглеводнів і продуктів їхньої переробки:
а) в органічному синтезі; б) як палива.

Головні моменти:

Видобута і неперероблена нафта зазвичай не застосовується. Для одержання з нафти необхідних речовин її треба піддати переробці. Останнім часом нафтові вуглеводні широко використовують як сировину для хімічної промисловості. Різними способами з них отримують речовини, необхідні для виробництва пластмас, синтетичного текстильного волокна, синтетичного каучуку, спиртів, кислот, синтетичних мийних засобів, вибухових речовин, отрутохімікатів, синтетичних жирів тощо.

Головне завдання переробки природних газів — перетворення насичених вуглеводнів у більш активні — ненасичені, які потім переробляють на синтетичні полімери (каучук, пластмаси). Крім того, окисненням вуглеводнів одержують органічні кислоти, спирти та інші продукти.

3. Екологічні наслідки виробництва енергії.

Головні моменти:

Парниковий ефект: причини; наслідки.

Кислотні дощі: історична довідка; неприємності, пов’язані з кислотними дощами; процес утворення кислотних хмар.

4. Альтернативні джерела енергії.

Головні моменти:

Пряме перетворення сонячної енергії: використання сонячних панелей та фотоелементів; використання сонячної енергії для одержання водню шляхом електролізу та фотолізу; біофотоліз; термохімічне розкладання води.

Одержання енергії з біомаси: біогаз; спирт; рослинні масла.

Екологічний аспект енергетичної проблеми.

5.2. Обговорення.

5.3. Колективне формулювання висновків.

n 6. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

«Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці я дізнався…

— Сьогодні на уроці я зрозумів…

— Сьогодні на уроці найцікавішим було…

— У мене виникло запитання щодо…

n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник ________________________________________________

Робочий зошит ____________________________________________

Збірник завдань ____________________________________________

7.2. Індивідуальне завдання.

Женские страшилки или правда нашей жизни
Успеть понравится за 12 секунд.
О. Копиленко «Кріт-неборака». Г. Тютюнник «Ласочка»
Красивая грудь. Техники массажа груди
Массаж для ногтей
"Дорогой...."

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 29
    Гостей: 28
    Пользователей: 1

    Партнеры сайта