Основні види палива і їхнє значення в енергетиці країни. Охорона навколишнього середовища від забруднень
Мета уроку: узагальнити знання учнів про види палива, показати їхнє значення в енергетиці країни; ознайомити учнів із проблемами забруднення навколишнього середовища продуктами переробки нафти, вугілля, природного газу; поглибити знання про парниковий ефект; розвивати дбайливе ставлення до навколишнього середовища, екологічну свідомість учнів; показати значення альтернативних джерел енергії й можливості використання вторинної сировини.

Очікувані результати: учні повинні оцінювати вплив продуктів переробки вуглеводневої сировини на навколишнє середовище.

Обладнання: підручники, схема використання паливних ресурсів.

Тип уроку: комбінований.

n 1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________,

кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

n 2. Етап перевірки домашнього завдання

2.1. Перевірка письмового завдання біля дошки.

2.2. Повідомлення учнів про продукти переробки вугілля та їх використання.

2.3. Робота біля дошки або за картками (хімічні перетворення).

n 3. Етап підготовки учнів до активного й усвідомленого засвоєння нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми нового матеріалу.

3.2. Формулювання разом з учнями мети і задач вивчення нового матеріалу.

У ході бесіди слід дійти висновку про визначальну роль енергетики в економіці країни та про необхідність захисту навколишнього середовища.

3.3. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

Економічний розвиток суспільства тісно пов’язаний зі споживанням значної кількості енергії. Основними джерелами енергії є вугілля, нафта, природний і супутній гази. Ресурси викопного палива скорочуються, що змушує підвищувати ефективність їх використання. Одночасно постає проблема захисту навколишнього середовища, що змушує докладати зусиль, спрямованих на розробку й вдосконалення технологій використання природної сировини, опанування нових джерел енергії. У вирішенні цих проблем ключова роль належить хімії.

n 4. Актуалізація опорних знань

Бесіда

1. Які види палива вам відомі?

2. Якого негативного впливу можна заподіяти навколишньому середовищу при видобуванні основних видів палива та їх використанні?

n 5. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1. Основні види палива та їхнє значення в енергетиці країни. (Обговорення таблиці.)

2. Забруднення навколишнього середовища при використанні вуглеводневої сировини (парниковий ефект, кислотні дощі, термічні й хімічні забруднення). (Розповідь учителя.)

3. Альтернативні джерела енергії. (Бесіда.)

n 6. Узагальнення й закріплення знань

6.1. Робота біля дошки.

Як домішки у складі вугілля містяться Сульфур і його сполуки. Сульфур(IV) оксид, що утворюється при спалюванні палива, необхідно вловлювати. Запропонуйте варіанти використання цього оксиду й продуктів його переробки. Відповідь підтвердьте рівняннями реакцій.

6.2. Фронтальне опитування.

1. Назвіть найважливіші природні джерела вуглеводнів.

2. В який спосіб можна встановити присутність води, карбон(IV) оксиду в продуктах горіння?

3. Які позитивні й негативні наслідки виробництва енергії?

4. У чому полягає причина кислотних дощів? Що, на вашу думку, слід зробити, щоб їх не було?

5. Назвіть можливі наслідки парникового ефекту.

6. Коли говорять про шкідливі наслідки для навколишнього середовища, що пов’язані з виробництвом енергії, зазвичай звинувачують хімію. Чи справедливо це?

n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _______________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________

Збірник завдань __________________________________________

7.2. Індивідуальне завдання.

Підготувати доповіді до семінарського заняття за темами:

1. Найважливіші родовища кам’яного вугілля, нафти й газу в Україні.

2. Використання природних джерел вуглеводнів і продуктів їхньої переробки:
а) в органічному синтезі; б) як палива.

3. Екологічні наслідки виробництва енергії.

4. Альтернативні джерела енергії.

Написання тексту-міркування
Здоров’я та його ознаки
Звук [ДЖ]. Позначення його буквосполученням «ДЖ»
Несколько летних рецептов красоты
Роботи над байками Леоніда Глібова
Цистит. Симптомы и лечение

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 16
    Гостей: 16
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта