Контрольний письмовий твір у публіцистичному стилі на морально-етичну тему
Мета: виявити рівень сформованості вмінь учнів самостійно створювати писемне висловлювання в публіцистичному стилі на морально-етичну тему; розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, мисленнєві процеси; виховувати прагнення до самопізнання і саморозвитку, емоційно-ціннісне ставлення до навколишнього.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення (урок контрольного твору).
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Вступне слово вчителя
Життя і часу невгамовна плинність:
Народження — нестримний розквіт — тлінність…
У чому сенс життя? Його безцінність?
Що випадковість? Що закономірність?
(Н. Супруненко)
Що ж таке сенс життя? Чи задавалися ви колись питаннями про сенс життя, ваше призначення на землі? У словнику подано таке тлумачення слова:
Сенс — найосновніше, найістотніше в кому-, чому-небудь; суть, сутність, зміст, головне, підоснова, ядро, смисл, єство, квінтесенція, раціональне зерно, сіль, толк.
У чому полягає сенс життя? Може, сенс людського життя полягає в тому, щоб людина реалізувала себе в різних сферах життєдіяльності. А яка ваша думка? Які найважливіші умови самореалізації? Висловіть свою позицію у творі публіцистичного стилю (статті в газету на морально-етичну тему).
Пригадайте ознаки публіцистичного стилю, особливості будови тексту (статті). Чи є тема «У чому полягає сенс життя» морально-етичною? Відповідь обґрунтуйте.
Під час написання твору можете скористатися поданими афоризмами й опорними словами.
Є тільки один шлях осягнення — діяти (П. Коельо).

Ви не можете нічого зробити з довжиною вашого життя, але ви можете щось зробити з його шириною і глибиною.
Хто не йде вперед, іде назад: стану нерухомості не існує (В. Бєлінський).

Того, хто бажає йти, доля веде, того, хто не бажає,— тягне.
Щоб спланувати маршрут до мети, треба спочатку знати, де ти знаходишся.
Опорні слова: особистість, доля, життєвий успіх, саморозвиток, самовдосконалення, бажання, людські вчинки, моральні цінності.
ІІ. Самостійне складання плану твору (складного)
ІІІ. Написання роботи на чернетці
ІV. Редагування твору і переписування начисто
• Перевірте свою роботу за схемою «Вимоги до твору в 10 класі» і внесіть необхідні корективи (див. додаток).
V. Самостійна перевірка написаного
Метод рецензії
• Прорецензуй свій твір з позиції читача.
VI. Домашнє завдання (на вибір)
• Підготуйте виступ на тему «У чому сенс життя жінки/чоловіка?»
• Знайдіть у періодиці статтю про сенс життя, проаналізуйте її.
• Повторіть складні випадки правопису.

Притчі «Без труда нема плода», «У пригоді», «Батькові поради»
«Чому людина не знає, доки живе» (біблійна легенда). Підсумок за темою
Приголосні звуки
Додавання двоцифрових чисел із переходом через десяток (казка колобок)
Идеальная форма бровей
Делаем красивую и сексуальную попу

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія