Основи адміністративного права
Мета: ознайомити учнів з поняттям «адміністративне право», видами адміністративних правопорушень та стягненнями, які застосовуються за їх скоєння; визначити особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх.

Основні поняття: адміністративне право, адміністративна відповідальність, попередження, конфіскація, вилучення, адміністративний арешт.

Обладнання: витяги з Кодексу про адміністративні правопорушення, схеми

«Суб’єкти адміністративного права», «Види адміністративних стягнень».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

ІІ. Вивчення нового матеріалу

Поняття та джерела адміністративного права

Розповідь вчителя з елементами бесіди Адміністративне право — сукупність норм права, які регулюють відносини в галузі державного управління.

1. Які ви знаєте органи державної влади?

2. Які функції вони виконують?

Види відносин, які регулюються нормами адміністративного права

1. Відносини між державними органами, що підпорядковані один одному.

2. Відносини між державними органами, які не мають безпосереднього підпорядкування один одному.

3. Відносини між державними органами та установами, організаціями, які їм підпорядковані.

4. Відносини між державними органами та іншими установами, підприємствами, громадськими організаціями, громадянами.

Суб’єкти адміністративного права (із застосуванням відповідної схеми на с. 134 підручника). Особливості адміністративних відносин:

• можливість застосування примусу;

• в окремих випадках — нерівність сторін. Поточне закріплення

Наведіть приклади різних видів адміністративних відносин.

Учитель коригує відповіді учнів або (за потреби) допомагає їм навідними запитаннями.

Державна служба

Метод «Мозковий штурм»

Назвіть професії і посади державних службовців.

Ознайомтеся з визначенням державної служби (с. 135 підручника) та з’ясуйте, які із запропонованих професій відповідають наведеним у визначенні ознакам.

Адміністративний проступок та адміністративне стягнення.

Запитання

Що спільного у наведених ситуаціях?

1. Юнак не придбав квиток в електричці або автобусі.

2. Дівчина перейшла вулицю на червоне світло світлофора.

3. Група підлітків брутально лається на вулиці.

4. Чоловік перебуває з мисливською рушницею в заповіднику.

У ч и т е л ь . Усі наведені дії є правопорушенням; в усіх випадках мали місце адміністративні правопорушення.

Розповідь учителя

1. Вік притягнення до адміністративної відповідальності 16 років. 2. Відповідальність батьків за виховання дітей, за правопорушення осіб, які не досягли 16 років. 3. Види адміністративних стягнень (штраф, попередження, позбавлення спеціального права, конфіскація, оплатне вилучення, виправні роботи, адміністративний арешт) із застосуванням схеми (с. 136 підручника).4. Особи, які мають право накладати адміністративні стягнення(співробітники ДАІ, контролери в транспорті, суд, адміністративні комісії, посадові осіб різних контролюючих органів). Запитання

Які стягнення, на вашу думку, повинен накладати виключно суд? Свою думку обґрунтуйте.

У ч и т е л ь. Тільки суд може призначити арешт та виправні роботи, які найбільше обмежують права людини, тому потрібен дуже ретельний розгляд та забезпечення можливостей захисту. Конфіскація має виключно судовий порядок конфіскації, встановлений Конституцією.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

Робота в малих групах (аналіз ситуацій)

Проаналізуйте ситуацію та визначте, чи вчинено адміністративне правопорушення і хто може бути притягнутий до відповідальності.

1. Батьки з сином (9 років), прямуючи до театру пізно увечері, перетнули вулицю у невстановленому місті, поблизу підземного пішохідного переходу. Коли їх зупинили співробітники міліції, вони пояснили, що пішли через дорогу у місті, де немає переходу, тому, що поблизу не було машин і взагалі рух вночі незначний. (Наявне правопорушення — порушення правил дорожнього руху, до відповідальності можуть бути притягнуті обидва дорослих пішоходи, дитина відповідальності не нестиме. Відсутність автомашин не впливає на оцінку дій порушників.)

2. Група підлітків, гуляючи вулицею, гучно співала пісні, лаялася, на зауваження перехожих не реагувала або відповідала лайкою. Після затримання нарядом міліції виявилося, що двом із затриманих 14 років, одному — 15, а двом — 17 років. (Мало місце правопорушення — дрібне хуліганство, але до відповідальності можуть притягнути лише двох підлітків, які досягли 16 років. Також можуть притягти до відповідальності батьків інших підлітків за неналежне виконання обов’язків з виховання дітей.) 3. Десятикласник, якому виповнилося 16 років, протягом півроку відмовляється отримувати паспорт громадянина України. При цьому він посилається на відсутність потреби в отриманні документа та бажання отримати громадянство іншої держави, щоправда, не пояснюючи, на громадянство якої держави він має право. (Підліток порушує вимоги законодавства, має місце правопорушення — проживання без паспорта, хлопець може бути притягнутий до відповідальності.)

4. Громадянин, вийшовши на обідню перерву, вжив алкогольних напоїв та повернувся на робоче місце напідпитку. Начальник цеху, виявивши це, відсторонив його від роботи та подав доповідну записку з цього приводу директору заводу. (Громадянин вчинив правопорушення, але воно є не адміністративним, а дисциплінарним, відповідно і стягнення буде не адміністративним, а дисциплінарним.)

5. Патруль Державтоінспекції помітив автомобіль, який значно перевищив встановлену швидкість руху на заміському шосе, та подав сигнал про зупинку. Але водій, увімкнувши аварійну світову сигналізацію та подаючи безперервний звуковий сигнал, промчав повз міліціонерів. Патруль кинувся навздогін, але зупинив порушника лише біля в’їзду до лікарні. Як пояснив водій, у салоні його машини знаходилася жінка, в якої стався серцевий напад, і він намагався як найшвидше доставити її до лікарні. Лікарі підтвердили, що водій тільки передав їм непритомну жінку, якій надається термінова допомога. (Хоча водій двічі порушив Правила дорожнього руху — перевищив швидкість та не зупинився на вимогу співробітників міліції, його дії можна кваліфікувати як вчинені в умовах крайньої необхідності, тому він не буде притягнутий до відповідальності.)

ІV. Домашнє завдання

Опрацювати § 18 підручника

Водный маникюр
Літературні та народні казки
Народные средства для роста волос
Ванна или как расслабится?!
Зимняя защита кожи
После секса

Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 44
    Гостей: 44
    Пользователей: 0

    Партнеры сайта