Розробка театралізованого заняття за казкою «Про Півника та Курочку і про хитру Лисичку» Наталі Забіли
Виходить Казкарка. Добрий день! Вітаєм вас –
Настає дозвілля час.
Гей, музики, гучно грайте,
Нашу казку починайте!

Діти грають на іграшкових музичних інструментах (музика на вибір муз керівника).

Казкарка. Де чарівні квіти, трави,
Де жмелі літають жваво
Й не пеньках – сороки-пави,
Є будиночок маленький:
Дах у нього червоненький,
Білі стіни та віконця
Усміхаються до сонця.
Чий будиночок з цеглин?
Півникової родини!

Під музику “Півнячої польки” виходять Курочка та Півник.

Курочка. Півню, літечко прийшло,
Нам дарунки принесло:
І суницю, і малину,
Журавлину і ожину

Півник. Треба ягоди збирати
Й наших друзів пригощати.

Під музику (на вибір муз керівника) Курочка та Півник збирають ягоди.

Курочка (співає) Ой Півнику-Когутику,
Зламай мені ти прутика
З зеленими листками
Й смачними ягідками.

Півник підходить до кущів, з-за них вибігає Зайчик. Півник і Курочка ховаються.

Казкарка. Раптом звір якийсь сіренький
Пострибав собі, маленький.
Налякав Чубарку-курку,
Й та забігла десь під купку.
А сміливець Півник-пан
Дременув за кущ і впав.

Зайчик. А я Зайчик-Пострибайчик.
Це давно відомо всім.
Маю вушка довгі й гарні,
І капусту й моркву їм.

З-за кущів виходять настрахані Курочка та Півник.

Півник (співає) Ходімо краще далі –
Ту звірі небувалі.
Ще й вуха мають сірі –
Мабуть, страшні ці звірі.

Курочка з Півником прямують далі по галявині.

Курочка (співає) Ой Півнику-Когутику,
Зламай мені ти прутика –
Горішків, де рясніше,
Де листя зеленіше.

З-за ліщини визирає Білочка.

Казкарка. Та неспокій не минає –
Хтось по гілочках стрибає.
Курка й Півничок тікають,
Ласощі свої лишають.

Курочка та Півник ховаються.

Білочка (співає) А я Білочка маленька,
А Білочка руденька,
Друзів добрих я люблю,
Й горішками наділю.

З’являються Курочка та Півник.

Півник (співає) Ходімо краще далі –
Ту звірі небувалі,
Ще й хвіст у них пухнастий,
На нас хочуть напасти.
Прямують далі по галявині.

Курочка (співає) Ой Півнику-Когутику,
Зламай мені ти прутика –
Хай буде невеличкий,
Але смачні кислички.

Півник подає Курочці гілочку.

Курочка (присідає). Зробим, Півнику, зупинку –
А мене сили вже нема.

Півник (озирається) Курко, глянь – чиясь хатинка
Понад стежкою. Дива!

З хатинки виходить Лисичка й запрошує подорожніх до себе.

Лисичка (співає) Відпочиньте ви в хатинці.
В мене є смачні гостинці –
І кислички, і горішки.
Хай спочинуть ваші ніжки.

Півник (співає)
А які тут гарні звірі –
Ласкаві й дуже милі,
Ми з ними погуляєм
І весело пограєм.

Півник із Курочкою заходять до хатинки. Лисичка замикає за ними двері.

Лисичка. Я замкну їх зараз в хаті
Й погукаю Вовка-брата.
Буде в нас смачний обід –
Наїмося ми як слід.

Кладе ключ під дверима й біжить до гаю. З’являться Білочка та Зайчик.

Білочка і Зайчик (співають).
Швидше йдіть з цього кубла,
Бо лисиця тут страшна,
Та ще й Вовчик дуже хижий –
Вас обох вони заріжуть.

Звірята відмикають двері хатинки й тікають разом з Півником та Курочкою. На галявину виходять Лисичка та Вовк.

Лисичка. Вовче сірий. Вовче-брате,
Швидше йди до мене в хату –
Буду смачно частувати.

Вовк. Гей дивися ти, руда, -
Як обдуриш, то біла!

Лисичка. Ні, обід буде смачненький –
Кури смажені, жирненькі!

Вовк (співає) Я давно їх виглядаю,
Пообідаєм гарненько,
Пообідаєм швиденько.

Обоє підходять до хатинки. Побачивши відчинені двері й зазирнувши до середини, Лисичка скрушно сплескує руками.

Лисичка. Моя страва десь поділась –
Чи втекла, чи розлетілась?

Вовк (обурений) Обдурила знов, кума –
Де ж обід? Його нема!

Тупнувши спересердя, йде геть, а Лисичка зачиняється в хатинці.

Казкарка. Тож до лісу Вовк голодний
Почвалав. Ледь тягне ноги,
Лиш зубами хижо стука.
Буде сірому наука!

На галявину, побравшись за руки, виходять Курочка, Півник, зайчик та Білочка.

Курочка. Нумо в коло всі ставаймо,
Наш таночок починаймо!

Під музику “Української польки” діти виконують знайомі танцювальні рухи.

“Казка й дитина щось таке споріднене, вони так одне з другим зрослися, що якби пре6дагогр не намагалися вигонити казку з дитячої хати, вона таки там пануватиме, бо вона природно відповідає вимогам дитячого розуму”. Софія Русова.

А вихователі нашого дитячого садка постійно дбають про розвиток у дошкільнят творчого мислення. Тож і для мене важливим є не нагромадження в пам’яті дитини різноманітної інформації, а набуття нею вміння використовувати у життєвих ситуаціях те, що вона вже знає. Для розвитку творчої думки й уяви використовую, зокрема, віршовані завдання за змістом знайомих казок. Слухаючи пропонований текст, мої вихованці відгадують назву казки й відповідають на запитання аналітичного змісту, а потім виконують художньо-творчу роботу.

Наприклад: “Колобок”

Через поле, через ліс,
Хтось, співаючи котився.
Хто це і кого зустрів?
Чим він кожному хвалився?
Поміркуйте, хто б хвалька
Зміг порятувати, і як далі у старих
Жив би він у хаті?
А тепер зліпіть будь ласка,
Колобка й усіх, хто в казці.

Народна казка, яку переповідає вихователь, стане цікавішою й зрозумілішою дітям завдяки музиці. Персонажі оживуть, набудуть нових рис, втілившись у чудові музичні образи, створені видатними українськими композиторами. Яскраві, доступні мелодії, близькі до фольклорних, органічно зливаються з текстом казки. На заняттях зі слухання музики педагог може виконувати її сам демонструючи ілюстрації, розігруючи сюжет за допомогою ляльок, театральних дійств, а може залучати до цього й інших дорослих або тих дітей. Які здатні відтворити музичні характеристики героїв.

Слухання та показ варто повторювати за бажанням малят, і згодом дівчата хлопчики залюбки використовуватимуть сюжет та музичні образи казки в іграх – драматизаціях або ж підготують і покажуть своїм молодшим друзям справжнісіньку виставу.

На основі практики я дійшла висновку, що розвиток мовлення у дітей тісно пов’язаний з розвитком їхніх рухів, в сонові яких важливе місце посідає сформованість дрібної моторики рук. Так, помічено, що малюки, які швидко повторюють за вихователем його рухи пальцями, добре й розмовляють.

І навпаки, якщо діти не розмовляють або розмовляють погано, то й пальці у них напружені, згинаються і розгинаються тільки всі разом або ж мляві й не виконують окремих рухів.

До мовних, чи математичних занять ретельно готуємось заздалегідь обмірковуємо необхідні рухи, заучуємо текст і виразно розповідаємо його.

Наприклад: забавлянка “Білка”

Їде білка своїм возом,
Каже: “Я підвезти можу
Лисичку-сестричку,
Горобчика, синичку,
Ведмедя товстоп’ятого,
Ще й зайчика вухатого.

Вихователі нашого садочка практикують на заняттях і в повсякденній роботі так званий пальчиковий театр, 5-10 хв. протягом дня досить щоб стимулювати мовну активність дитини.

“Драматизуючи казку, ми в ній бачимо, не тільки фантастичну вигадку, а найкращий художній твір в згоді з настроєм, з головними вимогами дитячої думки, величній своєю красою й простотою.

Кожна найпростіша книжка, яка викликає в душі поетичний настрій, доводить до гарного почуття, яка хвилює глибоко душу, - така книжка без краю має більше доброго виливу на дитину аніж цілі купи книжок, що дають багато розумові, та мало серцю”.
Случайные рефераты:
Реферати - Життя і творчість Миколи Хвильового
Реферати - Життєвий і творчий шлях Василя Стефаника
Реферати - Життя і творчість Дмитра Чуба
Реферати - Дмитро Білоус
Реферати - Життя та творчість Ліни Костенко
Реферати - Дмитро Васильович Павличко – поет нової доби
Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія