Особливості лірики Б. Пастернака
Читача, знайомого з російською поезією XIX і початку ХХ століття, що відкрив книгу ранніх віршів і поем Пастернака, чекають певні труднощі, подолавши які він зможе наблизитися до розуміння цього поета.

Перша з труднощів, пов'язана зі словником. Пастернак вводив в свої вірші слова і вислови, яких боялися і цуралися поети попередніх поколінь, особливо символісти. Поет прагнув до точності словесного зображення, він намагався піти від шаблонів, від звичних словосполучень, що виражають звичні уявлення. Не розібравшись у точному значенні слова (нерідко це можуть бути неологізми, застарілі слова, рідкісні географічні назви, імена філософів, художників, вчених та літературних персонажів), важко проникнути в сенс того чи іншого рядка, строфи, цілого вірша.

Наступний, більш складний етап в осягненні текстів поезій - це синтаксис. Пастернак порушує звичні для нашого слуху норми. Слова можуть бути звичними, але їх розстановка в строфі вкрай незвична.

В посаде, куда ни одна нога

Не ступала, лишь ворожеи да вьюги

Ступала нога, в бесноватой округа,

Где и то, как убитые спят снега...

(«Метель»)

Третій ступінь складності проникнення в світ Пастернака - це асоціативні ряди його образів. Вони незвичні і дуже складні, потребують розуміння.

У вірші «Старий парк» сказано, що «караючих зграй дев'ятки розлітаються з дерев». Далі через шість строф читаємо:

Зверской боли крепнут схватки,

Крепнет ветер, озверев,

И летят грачей девятки,

Черные девятки треф.

Читач може обмежитися порівнянням граків з картами (треф). Але пильний читач по суті вірша не може зрозуміти, що тут порівняння не подвійне, а потрійне: граки - дев'ятки треф - літаки. Вірш написано в 1941 році, в пору, коли інколи неназвані в ньому літаки літали дев'ятками, і їх лад нагадав поетові дев'ятки треф і граків.

«Я завжди прагнув простоти і ніколи її прагнути не перестану», - ось творча позиція Пастернака, ясність вираження, поєднана з глибиною і широтою думки, характерна для зрілої лірики поета. Пройшовши складний шлях творчого розвитку, поет реалізував пристрасне бажання:

Во всем мне хочется дойти

До самой сути.

В работе, в поисках пути,

В сердечной смуте.

До сущности протекших дней

До их причины,

До основанья, до корней,

До сердцевины.

Спадщина Пастернака завоювала любов і визнання найбільш строгих і вимогливих цінителів поезії, стала приводом для роздумів над сутнісними питаннями людського буття. І до цих пір кожен читач може знайти в ній щось близьке лише йому, щось незабутнє і вишукане - чудовий світ душі.
Случайные рефераты:
Реферати - Іван Драч
Реферати - Матвій Шестопал
Реферати - Анатолій Давидов
Реферати - Короткий літопис життя і творчості І. Карпенка-Карого
Реферати - Короткий літопис життя і творчості Василя Стуса
Реферати - М.С. Грушевський і розвиток школи й педагогічної думки в Галичині та Україні
Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія
  • Статистика


    Онлайн всего: 72
    Гостей: 71
    Пользователей: 1

    Партнеры сайта