Характеристика туристського потенціалу Вінницької області
Вперше так званий самодіяльний туризм прийняв організаційні форми на Вінниччині у 1977 р., коли по всіх республіках і областях СРСР були утворені федерації туризму, які існували при обласних радах по туризму та екскурсіях (профсоюзні структури). Саме у 1977 р. була утворена Вінницька обласна федерація туризму. У 1978 р. був утворений Вінницький міський турклуб, який у 1981 р. отримав назву "Меркурій". В цьому ж році була введена в експлуатацію перша черга турклубу, а 26.01.83 офіційно відкрита.

На протязі 1983-1989 років були здійсненні добудови і наприкінці 80-х років турклуб мав 1250 кв.м площі, у т.ч. спортзал з сауною і басейном, два зали - камінний на 80 осіб і актовий на 200 осіб. Крім того, кафе на 30 осіб, зимовий сад, учбові класи по видах туризму, бібліотека, методкабінет, майстерні, адміністративні та допоміжні приміщення.

У зв'язку з акціонуванням рад по туризму і екскурсіях у 1991 р. був утворений Вінницький туристсько-спортивний союз, якому згідно з постановою Фонду майна ВЦРПС було передано приміщення і майно турклубу.

З цього моменту турклуб став матеріально-технічною базою Вінницького ТСС. 90-ті роки - це роки "виживання". Значні площі клубу були віддані в оренду. Для вирішення питань фінансування діяльності ВТСС були утворені госпрозрахункові структури, у т.ч. підприємство "Турклуб "Меркурій" і приватне підприємство, які виконують статутні вимоги союзу, підконтрольні йому, сплачують оренду і беруть на себе ряд фінансових зобов'язань, у т.ч. утримання інструкторів, участь в організації масових заходів, утримання матеріально-технічної бази тощо. Визначені госпрозрахункові структури надають платні туристські послуги. Наприклад, організація і проведення подорожей на катамаранах на 2-10 і більше днів, у т.ч. водних по рр.П.Буг, Черемош та ін., гірськолижні виїзди в гори Карпат, Словакії та ін., пішоходні подорожі по Карпатах, Криму та ін. регіонах, у т.ч. за межами України. Крім того, надаються інші платні послуги (спортзал, сауна, громадське харчування тощо).

На початок 2003 року структура ВТСС, який є громадською незалежною самостійною організацією, така.

В колективні члени ВТСС входять чотири спортивні обласні федерації із своїми президїями і керівництвом, а саме: спортивного туризму, альпінізму та скельолазання, веслувального (водного) слалому, спортивної рибалки. Перші три федерації є регіональними осередками відповідних українских федерацій.

Вінницький міський турклуб "Меркурій", який у 80-ті роки неодноразово відзначався як кращий міський турклуб СРСР, є, таким чином, матеріально-технічною базою ВТСС та чотирьох федерацій. Чітко визначено розподіл обов'язків. Завдання федерацій: організація і проведення спортивних змагань, а також участь в них, підготовка команд, організація діяльності МКК (маршрутно-кваліфікаційної комісії), підготовка кадрів, робота по присвоєнню спортивних розрядів тощо.

ВТСС вирішує фінансові питання забезпечення діяльності федерацій, утримує матеріально-технічну базу, займається її розширенням, проводить масові оздоровчі заходи (зльоти), масові культурні заходи (авторські вечори, клуб самодіяльної пісні і самодіяльний "Театр біля каміну" тощо). Спортзал, сауна з басейном надаються по графіку безкоштовно спортивним командам, які тренуються і ведуть підготовку до змагань. Необхідне спорядження, яке потрібне для проведення змагань, видається безкоштовно. Змагання, в яких беруть участь федерації і які увійшли у річний план-графік, забезпечуються транспортом, харчуванням учасників та суде й, необхідним спорядженням.

Визначені проекти, на втілення яких направляє свої зусилля ВТСС: утворення траси водного слалому в с.Сокілець Немирівського району Вінницької області (вартість 200 тис.грн.), спорудження скельодрому у старому кар'єрі у межах міста (вартість 110 тис.грн.), утворення спортивно-культурного центру "Михайлова левада" у лісному масиві "Сабарів" на березі р.П.Буг на околиці м.Вінниці, розширення площ турклубу на 350 кв.м. (надбудова мансардового поверху), влаштування двох туристських притулків в області.

ВТСС об'єднує і захищає інтереси 15 тис.громадян області, які займаються оздоровчим та спортивним туризмом та скельолазанням.

Досягнення:

1. Вінницький оздоровчий та спортивний туризм досягнув рубежів 80-х років і перевищив їх.

2. Вінницькі туристи є багаторазовими чемпіонами України з водного, пішоходного і гірського туризму.

3. Спортсмени федерації веслувального слалому є також чемпіонами України і кандидатами у збірну олімпійську команду України.

4. Обласна і міська влада, завдяки багаторічній роботі, визнають діяльність ВТСС, запрошують брати участь у всіх відповідних заходах, здійснюють фінансову підтримку. Президент ВТСС входить до складу колегії облспорткомітету. Представники владних структур, у т.ч. їх керівники, беруть участь у масових заходах, які організує союз. Спортивні заходи ВТСС входять до планів заходів області і міста.



Умови дистанції "Крос-похід" ІІ клас

Крос-похід проводиться за системою жорсткого ралі. Склад команди 6 чоловік, зних не менше двох жіночої статі.

Довжина дистанції 7,4 км.

1. Старт. Команда з'являється за 15 хв. до старту для перевірки спорядження. Команда здає технічну заявку, отримує контрольну картку і переносить на карту дистанцію.

2. Спуск по вертикальних перилах (Дюльфер). Довжина етапу 10 м, КЧ 10 хв. Етап обладнано вгорі контрольною лінією, перилами самостраховки, двома "заглушеними" карабінами, петлею; внизу - контрольною лінією. Команда долає етап самонаведенням з організацією перильної мотузки і командної страховки. Даний етап є швидкісним.

3. Орієнтуваня по лінії. Довжина 1,5 км. КЧ 20 хв. Відмітка КП олівцем в контрольній картці.

4. Переправа через яр по колоді. Довжина етапу до 20м. КЧ 10 хв. Колода укладена. Опори - дерева. На вихідному березі контрольна лінія і дві петлі, на цільовому -контрольна лінія. Команда організовує перильну і супроводжуючу мотузки. Перший учасник переправляється на командній страховці, решта - на самостраховці.

5. Орієнтування по маркірованому маршруту. Довжина 1,3 км. КЧ 20 хв.Відмітка КП: прокол, перекреслений "хрестиком" відповідним олівцем на звороті карти. Центр хрестика повинен збігатись з проколом. Відміта проколу попереднього КП олівцем на наступному КП. Відмітка останнього КП на етапі "Переправа по мотузці з перилами".

6. Переправа по мотузці з перилами. Довжина 15 м. КЧ 18 хв. На вихідному і цільвому березі контрольні лінії. Опори - дерева. Нижня мотузка натягнута судями. Перший учасник проходить по нижній мотузці, як по навісній переправі. Команда організовує верхню мотузку і супроводжуючу мотузку.

7. Навісна переправа через яр. Довжина етапу до 30 м. КЧ 18 хв. На вихідному березі контрольна лінія і дві петлі, на цільвому - перила самостраховки і контрольна лінія. Опори - дерева. Перший учасник проходить на командній страховці. Решта - по наведеній переправі з суддівською страховкою, яка здійснюється вусом учасника. Даний етап є швидкісним.

8. Орієнтування в заданому напрямку. Довжина 1,8 км. КЧ 25 хв. 3 КП. Відмітка КП олівцем в контрольній картці.

9. В'язання вузлів. КЧ 6 хв. Учасники команди по черзі витягають карточку з назвою одного вузла і зав'язують його.

10. Підйом по скельній ділянці. Довжина 20 м. КЧ 18 хв. Етап обладнано внизу двома петлями і контрольною лінією, вгорі - дві петлі, перила самостраховки, контрольна лінія. Кількість ППС - до 5. Перший учасник піднімається на нижній командній страховці з суддівською страховкою. Решта - на верхній командній страховці.

11. Фініш.

Умови дистанції "Крос-похід" ІІI клас

Крос-похід проводиться за системою жорсткого ралі. Склад команди 6 чоловік, з них не менше двох жіночої статі. Довжина дистанції 9,4 км. На дистанції передбачається поділ команди на "двійки".

1.Старт. На старті команда отримує основну контрольну картку і переносить на основну карту дистанцію. Ці картку і карту використовує уся команда, а під час поділу - І "двійка". ІІ і ІІІ "двійки" отримують окремі контрольні картки і карти, куди переносять ті участки дистанції, де відбуватиметься поділ команди. Після старту команди склад і порядковий номер "двійок" змінюватись не можуть.

2.Крутопохила переправа. Довжина до 30 м.. КЧ 18 хв. Етап обладнано вгорі контрольною лінією, перилами самостраховки, двома "заглушеними" карабінами і двома петлями; внизу - контрольна лінія і три петлі. Перший учасник спус-кається дюльфером по організованій командою мотузці з командною страховкою. Решта --по організованій командою перильній мотузці з командною страховкою. Для кожного учасника, який рухається по переправі обов'язкова суддівська страховка, яка здійснюється вусом самостраховки. Даний етап є швидкісним.

3.Спуск по вертикальних перилах. Після етапу "Крутопохила переправа" команда поділяється на "двійки". Кожна "двійка" проходить цей етап самостійно. КЧ 4 хв. Обладнання етапу - див. ІІ клас.

4.Орієнтування по лінії. Даний етап кожна двійка проходить самостійно. Умови - див. ІІ клас.

5.Переправа через яр по колоді. Даний етап кожна двійка проходить самостійно. КЧ 5 хв. Умови - див. ІІ клас.

6.Орієнтування по маркірованому маршруту. На даному етапі команда об'єднується. Умови - див. ІІ клас.

7.Переправа по мотузці з перилами. Кожна "двійка" проходить етап самостійно по черзі. Умови - див. ІІ клас.

8.Навісна переправа через яр. Довжина етапу до 40 м. КЧ 18 хв. На вихідному березі контрольна лінія, перила самостраховки і дві петлі, на цільвому - перила самостраховки і контрольна лінія. Опори - дерева. Перший учасник проходить на командній страховці. Решта - по наведеній переправі. Перильна мотузка повинна бути подвійною. Суддівська страховка відсутня.

9.Орієнтування в заданому напрямі. Кожна "двійка" долає етап самостійно. Довжина 2,8 км. КЧ 40 хв. 5 КП. Відмітка КП олівцем в контрольній картці.

10.Переправа через річку по колоді. Довжина колоди до 8 м. КЧ 12 хв. Напрям течії довільний. Команда виготовляє триногу і укладає колоду. Опори відсутні. Кожен учасник проходить етап на командній страховці. Даний етап є швидкісним.

11.Підйом по скельній ділянці. Довжина 20 м. КЧ 18 хв. Етап обладнано внизу двома петлями і контрольною лінією, вгорі - дві петлі, перила самостраховки, контрольна лінія. Кількість ППС - до 5. Перший учасник піднімається на нижній командній страховці з суддівською страховкою. Решта - на верхній командній страховці. Даний етап є швидкісним.

12.Фініш
Случайные рефераты:
Реферати - Життя та творчість Олександра Довженко
Реферати - Життя та творчість Миколи Кропивницького
Реферати - Курбас, Куліш, Крушельницький –коло друзів-творців
Реферати - Життєвий шлях Т.Г. Шевченка
Реферати - Микола Бажан
Реферати - Настроєний життям, як скрипка (Лепкий Богдан)
Реферати
  • Всі реферати
  • Архітектура
  • Астрономія, авіація
  • Аудит
  • Банківська справа
  • Безпека життєдіяльності
  • Біографія, автобіографія
  • Біологія
  • Бухгалтерський облік
  • Військова кафедра
  • Географія
  • Геологія
  • Гроші і кредит
  • Державне регулювання
  • Діловодство
  • Екологія
  • Економіка підприємства
  • Економічна теорія
  • Журналістика
  • Іноземні мови
  • Інформатика, програмування
  • Історія всесвітня
  • Історія України
  • Історія економічних вчень
  • Краєзнавство
  • Кулінарія
  • Культура
  • Література
  • Макроекономіка
  • Маркетинг
  • Математика
  • Медицина та здоров'я
  • Менеджмент
  • Міжнародні відносини
  • Мікроекономіка
  • Мовознавство
  • Педагогіка
  • Підприємництво
  • Політологія
  • Право
  • Релігієзнавство
  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Сочинения на русском
  • Соціологія
  • Литература на русском
  • Страхування
  • Твори
  • Фізика
  • Фізична культура
  • Філософія
  • Фінанси
  • Хімія
  • Цінні папери
  • Логіка
  • Туризм
  • Психологія